Mat du ikke takler nå

Sol99

Betatt av forumet
for dere som er i kvalmen og har funnet mat eller annet dere ikke takler lukten av.
Hva får dere til å føle sånn?

Tanken på tui kjeks (rart) og heinz ketchup får meg nesten til å spy på flekken!

Makrell i tomat
Leverpostei
pizza fra pizzabakeren
Grillpølser

:hungover::hungover::hungover:

I dag klarer jeg ikke no annet enn salatblader, druer og knekkebrød. Særlig tomatisert mat og varmebehandlet fisk brekker jeg meg av lukta på.

Noe av det beste jeg får på skiva til vanlig er kalkun - eller kyllingpålegg, men nå klarer jeg det ikke. Veldig synd, for det er jo også veldig sunt pålegg... Samme med makrell i tomat som Smule nevner :wtf:

Føler du har hatt en erfaring med pizzabakeren siden det var så spesifikt :angelic:
Haha kan ikke skjønne at du tenker det? :hilarious:
Jeg har spist pizza derfra 2 ganger mens jeg har vært skikkelig kvalm. Og bare tanken på den pizzaen nå får meg til å ville spy:facepalm:

Kjøtt, pasta, pølser er det jeg kom på i farta. Og har lite lyst på godteri, potetgull går men ikke popcorn.

Har fått helt avsmak for squash.. jeg er egentlig veldig glad i det. Blir kvalm av lukten til alt føler jeg. Squashen er smaken og konsistensen som er problemet.

Har ikke fått avsmak på så mye, men ting smaker bare ikke like godt lengre. Det beste er kanskje kaffen, siden jeg ikke kan drikke så mye av det uansett ;)

Kalkunpølse:depressed: (pålegget)

Pepperoni tydeligvis :hilarious::hilarious: Og har hatt en lang periode hvor jeg ikke har taklet egg. Nå går det greit, men er ikke særlig begeistra enda. Takler ikke brød til frokost, men kan spise knekkebrød. Helst rugsprø! :)

Pølser og all den marinerte grillmaten fra Rema 1000 smaker helt ille for tiden

Jeg takler ikke grill-lukt, så all grillmat får jeg helt opp i halsen [emoji17]

Mat uten noe særlig lukt går helt fint, men med særskilt lukt som grill (som jeg egentlig elsker) går absolutt ikke [emoji30]

Fisk og brød[emoji19]

Har fått helt avsmak for squash.. jeg er egentlig veldig glad i det. Blir kvalm av lukten til alt føler jeg. Squashen er smaken og konsistensen som er problemet.

Hadde det sånn i mitt forige svangerskap, og jeg elsket egentlig squash. Har ikke spist det siden:p

Back
Topp