Mat ca annenhver time

Mamacita79

Forelsket i forumet
Etter at jeg har begynt å gi flaske på dagtid, så vil han ha mat når det har gått 2-2 1/2 time. Er ikke det fryktelig ofte??
Det kan være det var sånn da jeg ammet også, men da fulgte jeg ikke så godt med på klokken, bare slengte frem puppen, liksom.. ;) 

Han drikker så mye han vil ha, lager til 200 ml. Han drikker vel mellom 100-160 ml pr måltid. Minst de gangene jeg klarer å få ham til å ta pupp først. 

Jeg trodde mme var mer mettende enn mm, jeg?? 

Jeg har faktisk opplevd at min jente blir fortere mett med mm enn mme, de gangene jeg gir flaske. Men har ikke gitt mange flaskemåltider etter hverandre, så er ikke sikker på hvor ofte ho hadde spist dersom jeg hadde gjort det. :P

Men det høres jo mye ut? Drikker ho ikke mer enn 1 l mme om dagen da? :P

pingvinenA skrev:
Jeg har faktisk opplevd at min jente blir fortere mett med mm enn mme, de gangene jeg gir flaske. Men har ikke gitt mange flaskemåltider etter hverandre, så er ikke sikker på hvor ofte ho hadde spist dersom jeg hadde gjort det. :P

Ja, jeg syns det er ofte. Men det blir ikke mer enn en liter om dagen, for han drikker ikke alltid like mye. 6-7 flasker og mellom 100-160 pr måltid. Oftere litt over 100 enn 160. Om natten får han pupp. Siste flasken før sengetid er ca kl 19, første om morgenen er ca kl 07. 

Mamacita79 skrev:

pingvinenA skrev:

Ja, jeg syns det er ofte. Men det blir ikke mer enn en liter om dagen, for han drikker ikke alltid like mye. 6-7 flasker og mellom 100-160 pr måltid. Oftere litt over 100 enn 160. Om natten får han pupp. Siste flasken før sengetid er ca kl 19, første om morgenen er ca kl 07. 

Hmm.. Kan jo hende babyer har økedager selv om de drikker av flaske da? Og at det er derfor han drikker så ofte.. Har ikke flaskebarn selv, så vet ikke så veldig mye om det, eller har så mye erfaring med det.

Haha, lever forresten i den bobbla med meg og tulla mi.. Så hver gang jeg skal skrive , eller snakke, om en baby så sier/skriver jeg ho. Derfor jeg skreiv ho, og ikke han i første innlegg :)

synes også mm er mer mettende enn mme her:) men så lenge han drikker så lite av gangen, altså 100ml og ikke hele 200ml, så regner du med at han vil fort bli sulten igjen. har selv merket at dersom han drikker opp alt (200ml),så er det 4-5t til neste måltid. drikker han halve så er det halve tiden igjen til neste måltid.

Jeg syntes ikke det hørtes så ofte ut jeg :-) Barn er jo veldig forskjellige. Min gutt er 4 mnd å han spiser kun 100-140 ml pr måltid, han vil ikke ha mere enn det, å da kan han være sulten igjen etter 2-3 timer :-) Eller det kan gå lengere tid, veldig forskjellig :-)

Back
Topp