Mat, bleier osv. til ei på 14 mnd i Spania

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Vi reiser om 2,5 uke til Spania med familien og lillemor på 14 mnd skal være med. Vi skal være der i 14 dager. Tenkte at det var på tide å begynne å planlegge litt å skrive handleliste til hva som trengs av mat, bleier osv. som skal pakkes ned å ha med oss til Spania. Hun spiser grøt morgen og kveld, middagsglass, får smoothier innimellom og spiser brødskiver med leverpostei.

Hvor mye trenger vi av:
- Bleier+badebleier?
- Middagsglass?
- Smoothier?
- Leverpostei?
- Våtservietter?

Og hva kan kjøpes i Spania?

Skal også til Spania med ei på 14 måneder neste uke.

Vi blir borte i litt over en uke og pakker ned det vi bruker på en ukes tid her hjemme.

Hvis du er usikker på hvor mange bleier så legg fram et visst antall bleier og se hvor mange du bruker i løpet av en dag hjemme. :) Regner med det samme forbruket i Spania minus kanskje en bleie hvis babyen bruker 1-2 badebleier i løpet av dagen. Ellers får man jo tak i sånt i Spania, bare at det koster mer enn i Norge. Middagslass og sånt får man også kjøpt, men spiser babyen et glass om dagen hadde jeg sikkert tatt med hjemmefra selv. :)

Vi kjøper brød og pålegg der nede og spiser ute/lager mat hjemme.

Ellers har vi ordnet helsekort, pass, stellematte med luft fra IKEA, solkrem osv her hjemme. :) Skal sies at jeg har to kofferter å pakke i så trenger ikke tenke på plass. :D

Da frøkna var 15 mnd brukte hun rundt 3-4 bleier i døgnet.
Hun spiste ikke middagsglass eller grøt, bare vanlig havregrøt. Så hadde med en pakke av det.

Her bruker han 4-5 bleier i døgnet, og noen ekstra i i tilfelle. Hadde tatt med kanskje 4-5 middags glass i tilfelle maten der nede ikke faller i smak, ellers har de vanlige middags glass å få kjøpt der nede også.
Og så har jeg brukt å ha med en del smoothie / grøt poser i tilfelle han bli sulten "når det ikke passer":)
Her bruker mye våtservietter, så en pakke i stellebagen og en i kofferten bruker jeg.
Jeg pleier ha med en 6 pk med leverpostei, en med makrell og en tube kaviar, men som regel er det ikke mye at det som går meg.
Og ekstra smekker for å kanskje spare noen overdeler:D

Skal også til Spania med ei på 14 måneder neste uke.

Vi blir borte i litt over en uke og pakker ned det vi bruker på en ukes tid her hjemme.

Hvis du er usikker på hvor mange bleier så legg fram et visst antall bleier og se hvor mange du bruker i løpet av en dag hjemme. :) Regner med det samme forbruket i Spania minus kanskje en bleie hvis babyen bruker 1-2 badebleier i løpet av dagen. Ellers får man jo tak i sånt i Spania, bare at det koster mer enn i Norge. Middagslass og sånt får man også kjøpt, men spiser babyen et glass om dagen hadde jeg sikkert tatt med hjemmefra selv. :)

Vi kjøper brød og pålegg der nede og spiser ute/lager mat hjemme.

Ellers har vi ordnet helsekort, pass, stellematte med luft fra IKEA, solkrem osv her hjemme. :) Skal sies at jeg har to kofferter å pakke i så trenger ikke tenke på plass. :D
Da frøkna var 15 mnd brukte hun rundt 3-4 bleier i døgnet.
Hun spiste ikke middagsglass eller grøt, bare vanlig havregrøt. Så hadde med en pakke av det.
Her bruker han 4-5 bleier i døgnet, og noen ekstra i i tilfelle. Hadde tatt med kanskje 4-5 middags glass i tilfelle maten der nede ikke faller i smak, ellers har de vanlige middags glass å få kjøpt der nede også.
Og så har jeg brukt å ha med en del smoothie / grøt poser i tilfelle han bli sulten "når det ikke passer":)
Her bruker mye våtservietter, så en pakke i stellebagen og en i kofferten bruker jeg.
Jeg pleier ha med en 6 pk med leverpostei, en med makrell og en tube kaviar, men som regel er det ikke mye at det som går meg.
Og ekstra smekker for å kanskje spare noen overdeler:D
Tusen takk for svar! :-) Sitter å skriver liste nå og skal bort å handle etterpå. Men hvordan er badebleiene i Spania? Og hvor mye koster de i forhold til Norge? :-)

Tusen takk for svar! :-) Sitter å skriver liste nå og skal bort å handle etterpå. Men hvordan er badebleiene i Spania? Og hvor mye koster de i forhold til Norge? :-)
Ta med slt du trenger av bleier, også badebleier. De kan tørkes og brukes om igjen hvis de bare har bada litt.

Anbefaler lufttett boks til grøtpulver, vi fikk masse maur i vårt:(

Hvor mye trenger vi av:
- Bleier+badebleier?
- Middagsglass?
- Smoothier?
- Leverpostei?
- Våtservietter?

Da reiste i fjor med vår på 13 mndr, regnet jeg 4-5 bleier om dagen. Vi fartet mye og badet ikke hver dag.
Tok med to pakker våtservietter, kjøpte heller mer.

Tok med nok smoothies til flyturen frem og tilbake.
Ellers så kjøpte vi alt i butikker der, ikke leverpostei da:)

Vi er i Spania nå, med vår sønn på snart 13mnd. Jeg har hatt med 2x25-pk bleier + 18 badebleier og 4pk våtservietter. På butikkene her finnes det smoothies, ellers er han veldig glad i vannmelon, appelsin, nektarin, avokado, fersken, banan etc.. Vi har ikke kjøpt med noe mat. Han får "vanlig" mat, og ikke glass. Han drikker kumelk og ikke MME, han spiser yoghurt, alle typer oster (brie, manchego, edamer etc), alt av kjøtt og grønnsaker:) Vi har både trille og oppblåsbar stellematte her..

De selger jo det samme som her i norge på de store kjedene i utlandet, hvis eg ikke husler helt feil har de spar i spania, med godt bleie og mat utvalg :)

Back
Topp