Mat barseltreff

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Hei
Jeg har akkurat fått barselgruppe, og vi skal treffes hos meg til uken.
Hva pleier man å servere?

Varmmat, rundstykker, kake???

Jeg har servert påsmurte rundstykker og kake:)
Har fått servert ulike salater også:)

Jeg har varmet rundstykker, skjært opp agurk og tomat, samt tatt inn pakker med pålegg, enkelt og greit. Da kan en ta på det en ønsker. Laget en toro kake:)

Lite arbeid og koselige treff

Kake og enkel håndholdt mat som rundstykker el med noe godt pålegg.

To av oss ordnet rundstykker fra butikken, pålegg og sånn.
Den tredje var kokk...

Har fått servert pai med salat, påsmurte rundstykker og kaker der jeg har vært:)

Rundstykker og godt pålegg, kyllingsalat, suppe med rundstykker til el...

Ikke vært hjemme hos hverandre vi...

Men ta noe som er enkelt å spise ;) plutselig må en av dere spise med en baby i fanget :P

Til lunsj har eg servert:
Omelett med salat og brød til.
Nybakte scones med div. pålegg.
Frosne rundstykker og div. pålegg.

Så har eg tatt opp kanelboller/boller fra fryseren. Eller laget vafler. Eller kjøpt noen kjekspakker.

Ingen på min gruppe var storforlangende, så alle gjorde det enklest mulig :) Min erfaring er at man forventer lite, og så blir man glad for det man får :) Slik har det heldigvis vært i vår gruppe ihvertfall! Eg har benyttet treffene som en unnskyldning til å bake litt boller/kringler, men det er kun fordi eg syns det er gøy å lage litt.

I starten var det mer forskjellig; som supper, paier, salater osv.

Etterhvert ble vi enige om rundstykker og pålegg ;-)

Vi møttes hver uke i ett år, så ble mye mat :-P

Møtes fortsatt innimellom til kveldsmat vi damene :-)

Men pass på å finn ut av evt allergier. Vi hadde ei med cøliaki, og så hadde vi babyer med allergier sånn at vi damene måtte ha melkefritt og eggefritt. Så sjekk opp.

Rundstykker med div pålegg syntes jeg hørtes veldig bra ut :) da er det som regel alltid noe folk spiser selv om de er kresne. Men det å sjekke opp med allergier var ganske lurt slik at alle kan spise :)

Det du vil. :)

Med gamle barselgruppa hadde vi som regel kakerester, frukt, is, kjeks, te og kaffe. Ikke alt på ett treff, såklart. ;)
Det er ikke meningen at det skal være stress å ordne mat til mange når en har baby.

Vi har gjordt det veldig enkelt, den som har barselgruppa står for kaffe, te og vann.

Dagen før barselgruppa så sender man en mail ut der man inviter til barselgruppe og at man står for kaffe te og vann.

Så svarer den ene feks: jeg tar med brød, neste pålegg, neste frukt/grønt og den siste noe søtt.

Uka etter bytter vi.

Det har vært så deilig :)

Hadde aldri orka styra med å både være vert og stå for maten.

Ikke legg lista for høyt:) rundstykker og sette frem et utvalg av pålegg holder i massevis! Syns ikke det er nødvendig å bake kake heller jeg altså, de fleste barselmødre er kanskje opptatt av sunt kosthold også, så kake hver uke kan fort bli litt mye. Kjøpt evt en pakke kjeks til kaffen og så er detveldig greit å bli enige dere i mellom hvordan dere vil ha det, spørs jo litt hvor ofte man møtes også.

Gjør det så enkelt som mulig :) rundstykke og pålegg? Salat? Suppe og brød?

Back
Topp