Mat barndåp/navnefest?

Nr3påvei?

Glad i forumet
Sommerfuglene 2017
Noen som har tenkt på noe mat til Barndåp/ navnefest?

Sitter å drømmer meg litt bort.. [8D]

Vet det er lenge til men må jo begynne å spare litt[8D]

her er det ikke bestemmt enda om det blir dåp eller navnefest. men til mat hadde jeg tenkt å lage koldtbord. er noe man lett kan lage selv, og prisen kan tilpasses lommeboken [:D]
kaker lager jeg og selv [:D]

Barnedåp her[:)][:)]

Sodd m/potet og loff [:)] Helt grei mat, som lommeboka tillater [:D]

PS! Det svigermora di sier er bare tull!!! [:D][:D]

ORIGINAL: Mamma til Andrea

ORIGINAL: Ida/

Har du en svigermor som ikke liker sodd? [:D]

Svigermora til trådstarter, mener sodd er mat i begravelse osv [8D]
Kjenner med andre ord trådstarter utenom BV [:)]

Her blir det koldtbord. Tror det blir blanding av bestilt og hjemmelaget [:)]
Av kaker bestiller vi ei marsipankake og kjøper ei tårnkake (kransekake), så er det en del som har meldt seg til baking! [:)] Så blir det nok til at jeg baker ei kake jeg også [:)]

Her blir det dåp[:)] Mest sannsynlig blir det trøndersodd til middag[:D]/ Mulig det blir en eller annen gryterett med baguetter og salat til ( vil helst ha dette jeg tror jeg[:D])
De fleste kakene kommer vi nok til å lage selv[:)]

ORIGINAL: Mamma til Andrea

Har du en svigermor som ikke liker sodd? [:D]

Svigermora til trådstarter, mener sodd er mat i begravelse osv [8D]
Kjenner med andre ord trådstarter utenom BV [:)]

Det stemmer Ida[8D]

Her blir det dåp, maten kjem litt ann på kor vi har det. Tenker koldtbord. Av kaker blir det bestilt to, også laga familien nokken [:)]

Vi skal ha dåp, selskapet skal være på hotell, menyen er ikke bestemt enda. Kakene baker jeg selv, så baker mamma/svigermor/svigerinner en kake hver sikkert.

Vi bestilte rett og slett koldtbord til lillemor, og det blir sikkert det til minstemann også. Hviiiiis vi ikke lager tapas slik vi gjorde til bryllupet[:-] Vi får se!

Her blir det dåp og smørbrød som vi bestiller [:D] Kommer til å bestille 1 super fin kake me navn ev. bilde og muligens 1 til så baker jeg litt selv, så håper jeg kanskje familien vil lage litt [:D]

Blir dåp med hjemmelagd tapas! :)

Sist hadde vi gryte med indrefile..
Nå tenker vi gryterett, koltbord eeeeeller bestille mat ute :)

Blir å feire navnedagen i september så vi har god tid enda.
Vi ventet med å feire Ask sin til han var 7 mnd ca :)

Vi kommer nok bare til å ha koldtbord vi [:D] Også kaker osv. [:)]

Her blir det dåp[:)]
Og heime laga koldtbord.
Både kald og varm mat....
Hadde akurat det samme med Ingrid, å det var en suksess[:D]
Vi skal nokk ha dåpen i juli... Flest i familien som har fri da[:D]

Sist hadde vi koldtbord som vi laget selv. Vet ikke hvordan vi gjør det denne gangen,men har tenkt litt på gryte:)
Av kaker hadde vi bestilt 1 med navn å dåpsdato,men de hadde klart å skrive navnet feil,så vi får se..
Ellers hadde vi masse folk som baket kaker å gjør det nok denne gangen også:)

Vi kommer til å kjøre "reprise" fra storesøsters navnefest: hjemmelaget koldtbord/tapas og kaker.
Hadde en kjøpe-kake fra bakeri som var spesialbestilt med navn og dato.
Satser på å melde oss på seremoni i juni, da det er enklest for alle å komme.

he he. har planlagt alt jeg. er medlem av nsf og skal ha seremoni med dem ute på sommeren under en blomsterbue. så blir det grilltallerken og kaffe og kaker hos oss etterpåj[:)]

Vi skal ha dåp, og til storebror hadde vi snitter som mat. Foreldrene mine kjenner ei som lager helt fantastiske snitter, hadde det som levebrød før, men har egentlig sluttet nå. Men hun lager fremdeles til gamle trofaste kunder, så skal høre om de kan ordne det for meg igjen. Så har jeg en tante som er helt rå på kransekake, så hun lager det denne gangen også, så er vi itvil om vi skal ha en kjøpekake og noen hjemmelagde eller om alle skal være hjemmelagde.

Vi skal ha dåp, og da blir det koldtbord. Hadde det i dåpen til Malin også. [:)]

Back
Topp