Mat aversjoner.. tips?

Marylulu

Flørter med forumet
Heisann. Den siste uken har jeg hatt litt vanskelig for og finne middager som frister. Alt av kjøtt og fisk (utenom en medium stekt biff) gjør meg uvel bare med tanken.

Noen som kjenner samme og har litt inspirasjon og komme med ?
 
Heisann. Den siste uken har jeg hatt litt vanskelig for og finne middager som frister. Alt av kjøtt og fisk (utenom en medium stekt biff) gjør meg uvel bare med tanken.

Noen som kjenner samme og har litt inspirasjon og komme med ?

Man MÅ jo ikke spise noe som har levd og elsket og hatt angst hver dag :) Sjekk ut f.eks https://vegetarentusiast.no/ for inspirasjon til sjukt mye godt uten kroppsdeler. (finnes og på insta). Jeg levde på fullkornspasta og ferske grønnsaker, med avbrudd av linsecurry og vegane bowls, alle mine svangerskap :D
 
Man MÅ jo ikke spise noe som har levd og elsket og hatt angst hver dag :) Sjekk ut f.eks https://vegetarentusiast.no/ for inspirasjon til sjukt mye godt uten kroppsdeler. (finnes og på insta). Jeg levde på fullkornspasta og ferske grønnsaker, med avbrudd av linsecurry og vegane bowls, alle mine svangerskap :D
Og du er nødt til å formulere det på den måten for å kunne foreslå noe vegetar, eller? :meh:
Jeg er glad i vegetarmat jeg, men det er så unødvendig å "forkynne" og latterliggjøre.
 
Og du er nødt til å formulere det på den måten for å kunne foreslå noe vegetar, eller? :meh:
Jeg er glad i vegetarmat jeg, men det er så unødvendig å "forkynne" og latterliggjøre.

Det er realiteten, når du føler deg så trigget får du se deg selv i speilet og tenke på hvorfor - i stedet for å mene det er unødvendig å bruke korrekte ord for hva noe faktuelt er (i stedet for disney-latesom-ord).
 
Det er realiteten, når du føler deg så trigget får du se deg selv i speilet og tenke på hvorfor - i stedet for å mene det er unødvendig å bruke korrekte ord for hva noe faktuelt er (i stedet for disney-latesom-ord).
Jeg syns det svekker "saken" for å si det sånn. At du må latterliggjøre og provosere Ikke-vegetarianere som første trekk for å fremme vegetar. Det er en merkelig måte å prøve å få folk på laget på, da.

Du vet ingenting om mitt kosthold eller holdninger, men kaster deg likevel med en gang over meg med "åå du er så trigga" og "Disney", som om jeg er en idiot med dårlige holdninger som må høvles ned.

Jeg bare sier; det gjør ikke vegetarianere og vegetar noen som helst tjenester.
 
Heisann. Den siste uken har jeg hatt litt vanskelig for og finne middager som frister. Alt av kjøtt og fisk (utenom en medium stekt biff) gjør meg uvel bare med tanken.

Noen som kjenner samme og har litt inspirasjon og komme med ?
Har hatt det helt likt i svangerskapet med lite lyst på fisk og kjøtt. Jeg har spist halloumi (stekt i litt olje i panna), som alternativ til kjøtt på burger feks, eller i en bowl med ovnsbakt søtpotet. Gikk også en del i hvit ris med feks sursøt saus i starten av svangerskapet, evt kun hvit ris når jeg ikke klarte så mye smak. Hvis du klarer egg så er jo omelett et alternativ. Ellers er det mange supper å ta av, enten det er blomkålsuppe, søtpotetsuppe eller tomatsuppe. Fiskeboller i hvit saus med kokt potet har også reddet meg maaange ganger :laughing002 Og ta gjerne multivitamintilskudd og b-vitaminkompleks hvis du pleier å spise kjøtt til vanlig men ikke får det i deg nå.
 
Man MÅ jo ikke spise noe som har levd og elsket og hatt angst hver dag :) Sjekk ut f.eks https://vegetarentusiast.no/ for inspirasjon til sjukt mye godt uten kroppsdeler. (finnes og på insta). Jeg levde på fullkornspasta og ferske grønnsaker, med avbrudd av linsecurry og vegane bowls, alle mine svangerskap :D
Spiser en del vegetar selv men samboeren er ikke så begeistret. Er lettvint å lage noe begge liker noen dager i uken men takk for link
 
Back
Topp