Mat/amming

Iselin1405

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
Lillegutt skal jo ha mat hver tredje time, han har gått en del ned i vekt og vi jobber derfor med å få han til å gå opp, han er 8 dager gammel nå og har gått ned fra 4000g til 3640g..

Han får kun MME og det jeg pumper ut fordi vi må få han opp i vekt igjen, dette er da sykehuset som har sagt/anbefalt. Men han spiser nesten ikke noe på natta, kun 50 Ml før han sovner igjen, har forsøkt å vekke men han har ikke lyst, men på dagen så spiser han som en Gud. Er det normalt? At en baby ikke vil ha sp mye mat om natta?

Sniker fra November16 :p
Frøkna mi, som er født Juli15, spiste kun en gang på natta de 2 første ukene. Etter det sov hun hele natta uten mat, og gjør det fortsatt.
Hun gikk ikke ned så mye da, men var ikke mer enn 2800 g da vi dro fra sykehuset.

Fikk beskjed av sykehuset at jeg burde vekke for mat, men hs mente det ikke var nødvendig så lenge hun var fornøyd. De bruker vel kanskje litt energi på å våkne opp flere ganger og, om de egentlig sover godt.

Tror jeg ville hørt med helsestasjonen hva de tenker, om han fortsatt ikke legger på seg.

Gratulerer med lillegutt:)

Sniker fra November16 :p
Frøkna mi, som er født Juli15, spiste kun en gang på natta de 2 første ukene. Etter det sov hun hele natta uten mat, og gjør det fortsatt.
Hun gikk ikke ned så mye da, men var ikke mer enn 2800 g da vi dro fra sykehuset.

Fikk beskjed av sykehuset at jeg burde vekke for mat, men hs mente det ikke var nødvendig så lenge hun var fornøyd. De bruker vel kanskje litt energi på å våkne opp flere ganger og, om de egentlig sover godt.

Tror jeg ville hørt med helsestasjonen hva de tenker, om han fortsatt ikke legger på seg.

Gratulerer med lillegutt:)

Tusen takk ☺️ hs kommer på hjemmebesøk i morgen, så da får jeg heldigvis litt tid med henne da :) tusen takk! Blir litt roligere av å lese at det kan være han bare er fornøyd med det han får. Han gråter jo ikke eller noe :)

Begge mine har sovet hele natten fra fødsel av, uten mat. Før het det seg at babyer under tre kilo måtte vekkes for å gi mat hyppigere. Hør med hs du, da får du best svar☺️

Her går det i alt for mye gråting etter pupp på natta, null på dagen. Så trøtt og sliten. Hvis ikke han gråter, så ville jeg bare satt pris på at han er så rolig på natta :)

Her går det i alt for mye gråting etter pupp på natta, null på dagen. Så trøtt og sliten. Hvis ikke han gråter, så ville jeg bare satt pris på at han er så rolig på natta :)

Normalt er det bare å nyte at babyer rolig på natten ja :). Men i dette tilfelle var det vel en baby som har gått ned litt mye i vekt og da må man dessverre tenke litt annerledes.

Tusen takk ☺️ hs kommer på hjemmebesøk i morgen, så da får jeg heldigvis litt tid med henne da :) tusen takk! Blir litt roligere av å lese at det kan være han bare er fornøyd med det han får. Han gråter jo ikke eller noe :)

Snakk med hs ja - så får du råd fra fagfolk :-).

Normalt er det bare å nyte at babyer rolig på natten ja :). Men i dette tilfelle var det vel en baby som har gått ned litt mye i vekt og da må man dessverre tenke litt annerledes.

Hadde vært deilig å kunne nyte men er litt stressa, redd for at han ikke legger på seg! Han har jo gått ned de 10% de "har lov" og håper han legger på seg fremover, for det er jo ikke sånn at han ikke spiser :(

Hadde vært deilig å kunne nyte men er litt stressa, redd for at han ikke legger på seg! Han har jo gått ned de 10% de "har lov" og håper han legger på seg fremover, for det er jo ikke sånn at han ikke spiser :(
Veldig forståelig at du er stressa. Som de andre har nevnt; snakk med hs for da får du beste svaret for din og din babys situasjon:) Masse lykke til❤️

Skjønner det gjør vondt i mammahjertet når babyen går ned i vekt! Min hadde også gått ned bortimot 10% men det jeg fikk høre (på Kalnes) var at jeg ikke skulle henge meg for mye opp i denne 3-timersregelen men heller se om det totale antallet amminger i løpet av døgnet er innenfor :) Sikkert greit å forhøre seg med en fagperson uansett..

Back
Topp