Mat/Amming

storesøster

Glad i forumet
Lurer litt på hvor ofte dere ammer/gir mat til de små?
Jeg del-ammer, så ammer ca hver til annenhver time, og flaske etter behov.
Føler av og til at det kanskje er litt ofte, føler ikke jeg gjør anna enn å sitte ute med puppen ;)
På kvelden er det oftere, da ligger hun til puppen stort sett hele kvelden :)

Her full ammes det og puppen er fremme hver 2-3time... Håper det går lengre tid i mellom etter hvert som han blir større :)

Går litt opp og ned, men ammer med 2-3 timers mellomrom. Noen ganger oftere enn det.

Full ammer, og det er vel rundt 2-3 timer mellom på dagtid, og på natt er det 4-5 timer mellom :)

Jeg pumper og gir morsmelk på flaske ca hver 3 time. På natta sover hun alt fra 4-6 timer i strekk.

På dagen er det ca hver 3.time. Etter kl 18, så er puppen ute stort sett hele tiden fram til vi legger oss i 22-24 tiden...Han spiser bare en gang på natta som regel. Jeg fullammer.

Gir kun mme, og hun får mellom 5-6 ganger i døgnet. Siste måltid prøver vi å få til rundt midnatt,og da sover hun ca. 6 timer på natta.

2-3 timer, oftere på natta, men vi samsover så apetitten øker litt da når det blir småspising.

Her går det 3-4 timer mellom på dagen, og enda lengre imellom på nattan. På kvelden kan han finne på å henge på puppen litt da, men er vel derfor han sover så lenge på nattan :) da KAN det gå opptil 9 timer fra sist han spiste.

• Liker
Reactions: jc
Til dere som har babyer som såver over 5 timer sammenhengende om natta, får dere ikke da voldsomt til spreng i puppa? Vist det går så lang tid her, så er puppa som sement :/

De blir jo sprengt...men ikke så ille. Melka renner iallefall ;)

Til dere som har babyer som såver over 5 timer sammenhengende om natta, får dere ikke da voldsomt til spreng i puppa? Vist det går så lang tid her, så er puppa som sement :/
Jo, får spreng som bare det, men takk og lov for at jeg har en pumpe! Da får jeg tømt begge puppa! :) Ikke så dumt det :P

Jo, får spreng som bare det, men takk og lov for at jeg har en pumpe! Da får jeg tømt begge puppa! :) Ikke så dumt det :P
Det har jeg også, gull værdt! Her sprenger det noe sinsykt etter ca 4-5timer... Melka spruter! (overdriver ikke :p )

Jeg lurer litt på om det er fordi jeg har for lite melk, vet at jeg ikke har helt nok... men ho sliter sånn med å få ut melka at det er ikke alltid hun orker flaske etterpå, derfor hun må ha så ofte. Og tror det er derfor hun ikke sover så lenge om ganga heller :(
Tror jeg må slutte med denne amminga, dette er så nederlag, men det tar ca 5 -10 min fø melka kommer når hun begynner å suge (på den ene puppen, som hun nå har begynt å nekte å suge på), så det tar så utrolig lang tid!!!
skikkelig lei meg!!! ;(

Jeg lurer litt på om det er fordi jeg har for lite melk, vet at jeg ikke har helt nok... men ho sliter sånn med å få ut melka at det er ikke alltid hun orker flaske etterpå, derfor hun må ha så ofte. Og tror det er derfor hun ikke sover så lenge om ganga heller :(
Tror jeg må slutte med denne amminga, dette er så nederlag, men det tar ca 5 -10 min fø melka kommer når hun begynner å suge (på den ene puppen, som hun nå har begynt å nekte å suge på), så det tar så utrolig lang tid!!!
skikkelig lei meg!!! ;(
Snakk med legen din. Det finnes en nesespray dom gjør at melka kommer fortere.

Back
Topp