Mat 9mnd

Bekka92

Glad i forumet
Maisløyfene 2024
Vesla mi er nå 9 og en halv mnd og jeg har et aldri så lite problem med fast føde. Hun nekter stort sett alt annet enn grøt:dead: Forsøker med brød, middagsglass, samme middag som oss osv. Vil stort sett bare ha et par skjeer eller to biter av brød, så begynner hu å protestere og grine, vet hva hu vil ha! Det er jo litt frustrerende, jeg føler vi burde ha kommet lengre og at jeg gjør noe feil. Noen som har forslag til hva som kan gjøres? Har akkurat sluttet nattamming, så er jo ekstra viktig nå at hu får i seg godt med næring på dagtid. Ammer 3-4 ganger i løpet av dagen ellers

Spise selv og gi store biter hun kan holde selv og tygge av i stedet for Mos? Det var det som fungerte på eldste her som plent nektet å la seg mate og synes grøt var snork :hilarious:
Og bare gi flere tilbud hver gang dere spiser. Mine har fått tilbud om mat de kan øve på å spise selv fra 6 mnd ca 3-5 ganger per dag. Oftest 4 :)

Vesla mi er nå 9 og en halv mnd og jeg har et aldri så lite problem med fast føde. Hun nekter stort sett alt annet enn grøt:dead: Forsøker med brød, middagsglass, samme middag som oss osv. Vil stort sett bare ha et par skjeer eller to biter av brød, så begynner hu å protestere og grine, vet hva hu vil ha! Det er jo litt frustrerende, jeg føler vi burde ha kommet lengre og at jeg gjør noe feil. Noen som har forslag til hva som kan gjøres? Har akkurat sluttet nattamming, så er jo ekstra viktig nå at hu får i seg godt med næring på dagtid. Ammer 3-4 ganger i løpet av dagen ellers
Måtte sjekke om jeg var på rett forum her nå :bag: Tror kanskje denne ble postet feil; men skal svare deg likevel!

Noen barn vil rett og slett ikke ha særlig med mat, og bruker lengre tid på å gå over til fast føde. Sånn er det bare, ikke du som gjør noe feil.
Her fikk babyen spise mest selv fra halvåret. Tygge på kokt brokkoli og spise brødskiver selv. Litt sånn som med BLW - men fikk som regel grøt til kvelds likevel.
Og joda.. mesteparten havnet på gulvet, og ikke i ungen. Men hun la på seg som hun skulle likevel, og har ikke hatt noen fare! 1,5 år; spiser alt mulig, helst med gaffel. Ungen har da i alle fall fått tilbudet om mat; og det er også ofte litt gøy å holde og smake på eget initiativ, fremfor å bli matet. :)

Back
Topp