Mat 6mnd? MME?

Majah.

Forelsket i forumet
Oktoberlykke2020❤
Novemberbarna 2021
Hvilke måltider gir dere baby 6mnd?
Evnt hvordan?
Mi får MME og:
Grøt til frokost og kvelds.
Middagsglass til middag.
Og smoothie poser og vann innimellom.
Poteter, brokkoli, gullerot og div i bitenett..

Hun er ikke storfan av grøt og middag, men jobber med mer og mer mengde, håper hun øker interressen snart..

Tips og triks for og øke interressen? Hs sa hun burde få litt mer fast føde nå, men baby elsker flasken..

Hvilke måltider gir dere baby 6mnd?
Evnt hvordan?
Mi får MME og:
Grøt til frokost og kvelds.
Middagsglass til middag.
Og smoothie poser og vann innimellom.
Poteter, brokkoli, gullerot og div i bitenett..

Hun er ikke storfan av grøt og middag, men jobber med mer og mer mengde, håper hun øker interressen snart..

Tips og triks for og øke interressen? Hs sa hun burde få litt mer fast føde nå, men baby elsker flasken..
Syns det høres mye/passelig ut til en baby på 6 måneder? Jeg ammer flere ganger på dag og natt. Ammer til frokost, gir grøt eller grønnsakspuré til lunsj, noe frukt i matsmokk til middag, evt en skalk eller smakebit fra middagen, og en porsjon grøt på kvelden, det er alt. Har ikke begynt fast med middag ennå.

Syns det høres mye/passelig ut til en baby på 6 måneder? Jeg ammer flere ganger på dag og natt. Ammer til frokost, gir grøt eller grønnsakspuré til lunsj, noe frukt i matsmokk til middag, evt en skalk eller smakebit fra middagen, og en porsjon grøt på kvelden, det er alt. Har ikke begynt fast med middag ennå.

Nå drikker hun nesten hele flasken med mme, så blir grøt og middag stort ikke mer enn smaksprøver.. hun har fått grøt til kvelds en stund, og vært opp og nee hva hun spiser i mengde.
Tiligere har hun fått grøt bare til kveld, så på 5mnd kontroll ble jeg anbefalt og begynne litt med grøt til frokost, og på 6mnd middag:rolleyes:
Det var anbefalig av hs, men som sagt, det blir jo langt fra fulle måltid!:hilarious:

Her ammer jeg morgen- så spiser hun en halv porsjon grøt- noe frukt eller smoothie til mellom måltid - hender seg vi ammer litt også- så middag, å en halvporsjon grøt igjen til kveld- så ammer jeg før legging og 1-2 ganger på natten:) vi tilbyr alltid vann til alle måltidene! Hu er selv veldig tydelig på at hun er veldig glad i all maten hun får servert:)

Nå drikker hun nesten hele flasken med mme, så blir grøt og middag stort ikke mer enn smaksprøver.. hun har fått grøt til kvelds en stund, og vært opp og nee hva hun spiser i mengde.
Tiligere har hun fått grøt bare til kveld, så på 5mnd kontroll ble jeg anbefalt og begynne litt med grøt til frokost, og på 6mnd middag:rolleyes:
Det var anbefalig av hs, men som sagt, det blir jo langt fra fulle måltid!:hilarious:
Lillemor her spiser heller ikke fulle porsjoner. Er noen teskjeer her og der. Noen ganger kan hun spise opp mot en halv porsjon med grøt. Satser på at det løsner mer med maten etterhvert☺️

Min er 6,5 mnd og han spiser mye mat. Grøt, hjemmelaget smoothie eller brødskive til frokost og lunsj, til middag får han fra vår middag, og grøt/brødskive/smoothie til kvelds. Tilbyr vann til alle måltider, men han vil helst ha pupp etterpå. Ammer like mye på natt og dag som før han fikk fast føde. Har ikke noe triks, men det løsnet plutselig når han var 6 mnd. Før det var han ikke så interessert i mat.

Vi begynte med mat nå da hun ble 6mnd for 1,5 uke siden. Hun spiser det samme som oss og spiser selv, så det varierer hvor mye hun spiser om dagen. Har tilbudt frokost og lunsj, men det er hun ikke så interessert i enda, men middag spiser hun. Jeg fullammer vedsiden av så jeg stresser ikke så mye med hvor mye hun får i seg :) sånn gjør vi det i hvert fall :)

Back
Topp