Mat 17.mai, hva skal dere lage/spise?

meteorit

Forelsket i forumet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Hva skal dere lage av mat og spise 17.mai!?

Trenger litt konkret inspirasjon for handleturen i dag. Pleier jo ikke feire alene med bare meg mann og 1,5åring. Men i år blir det det, og jeg har ikke planlagt noe:oops:
 
Vi skal til svigers å spise rømmegrøt, men siden hverken mannen eller ungene spiser det så tar jeg med litt fingermat. Asparges i spekeskinke, kyllingklubber, aioli og foccacia :happy: Så er det jo ellers spekemat og kringler tilgjengelig, også baker mannens søster kake.
Dersom vi hadde vært hjemme hadde jeg enten kjøpt grillmat hvis været var bra nok, eller bare kjøpt fjordlands rømmegrøt (til meg) og laget fingermat til mann og barn :D
Lurer på å steke opp litt strandaskinke som jeg kan ha til rømmegrøten, siden jeg ikke kan spise den rå. Må jo ha noe salt til rømmegrøten :woot:
 
Planen vår er å kjøpe inn grillmat og engangsgrill, vi tenker å ta oss en tur på en strand i nærheten å tilbringe dagen der sålenge været tillater det. :) Det blir ganske uhøytidelig hos oss i år.
 
Jeg og mannen skal til mamma og pappa å spise. Enten blir det «koldtbord» eller grilling.. eller noe annet! Jeg vet egentlig ikke når jeg tenker meg om. guttene skal til faren sin på middag.

Jeg skal stå for dessert tenkte jeg. Oreodessert i porsjonskopp - eller oreokake med jordbær og blåbær på toppen
 
Bor i Trøndelag, så her blir det sodd, potet, gulrot og skjenning til middag :D
Skal feire med svigers, der også søster til samboer med barn skal, så de skulle stille med is og pølse og "tog" rundt huset, så barna får litt 17. Mai følelse :)
 
Mamma lager sjømatbord! Kreps, kongekrabbe, peppercrab, tørrfiskboller. Aioli, salsa, focaccia og diverse annet tilbehør.
 
Bor i Trøndelag, så her blir det sodd, potet, gulrot og skjenning til middag :D
Skal feire med svigers, der også søster til samboer med barn skal, så de skulle stille med is og pølse og "tog" rundt huset, så barna får litt 17. Mai følelse :)

Sodd:Heartpink Utflytta trønder her, og kjenner savnet etter det nå på 17.mai :happy7
 
Vi skal til svigers å spise middag. Glemt å spørre om hva som blir servert.
Men når det er normal 17.mai pleier vi å spise grillmat. Nå er det snø:mad:, så tviler på at det blir grilling.
Jeg skal lage ostekake i porsjonsglass som skal toppes med jordbær, blåbær og sjokolade å ta med:Heartred
 
Her har barna bestilt pølse i brød, sjokoladekake og is:p Til frokost blir det rundstykker med deilig påleg:)
 
Blir ovnsstekt ørret (?) med tilbehør. Oreokake til dessert :)
 
Her blir det lammeskank på 17.mai. I dag skal vi grille, da sola dukka opp for første gang på lenge i dag. Så skal vi kose oss med is til MGP i kveld. Jeg er superfan, så dette får vi med oss hvert år.
 
Vi har hatt besøk og har grillet og hatt godt tilbehør. Litt kaker og is til dessert. :)
 
Back
Topp