Masterutdanning og jobb

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Jeg skal begynne på master til høsten. Det er samlingsbasert, men da med mye selvstudier.
Jeg jobber nå som ringevikar, så det er en grei jobb å fortsette med mens jeg studerer.
Men jeg lurer på hvor mye man orker å jobbe ved siden av?
Tenker 50% kanskje?

Noen som har tatt master samtidig som dere har vært i jobb?

Jeg har jobbet 100% ved siden av, og anbefaler noe mindre :-)

Anbefaler ikke 100 % det er slitsomt;) men er du ringevikarer kan justere litt underveis. Ville laget en klar leseplan da;)

Hadde ikke klart mastern min med en jobb i tillegg, men jobbet ca 30-40 % under bachelor

Hadde ikke klart mastern min med en jobb i tillegg, men jobbet ca 30-40 % under bachelor
Jeg må jobbe, har ikke råd til å bare være student med boliglån. Tror det skal gå fint, er lov å veksle mellom heltid og deltid som det passer.

Jeg har jobbet 100% ved siden av min master. Gått helt fint! Må bare prioritere kveldene litt annerledes. Andre trener, jeg leser. Sånn er det bare ;)

Jeg jobbet 100 % ved siden av masterstudiet. H:)adde eksamen bare noen dager etter fødsel, men det gikk bra

Mannen min jobbet 100 prosent ved siden av fulltids masterstudie. Ble samtidig pappa for første gang.

Jeg jobbet ca 30 % ved siden av masterstudiet, og kunne i perioder gjort mer, men hadde mye obligatorisk undervisning som krasjet med arbeidstiden. Hadde mulighet til å jobbe mindre rundt eksamenstid, og det var veldig viktig for meg :)

Jeg tror det handler om prioritering. Men selv hadde jeg ikke klart 100 % jobb ved siden av studier og familieliv.

Jeg klarer ikke jobbe 100%. Har uansett ikke mulighet til det på jobben min.
Har fullt studielån, så trenger det ikke heller.
Og så prioriterer jeg tid med familien.
Kommer nok ikke til å lese så mye på kvelden, det har jeg ikke konsentrasjon til. Blir nok heller å lese på dagen når jeg ikke jobber.

Jeg har jobbet 100% ved siden av min master. Gått helt fint! Må bare prioritere kveldene litt annerledes. Andre trener, jeg leser. Sånn er det bare ;)
Jeg trener ikke, haha. Når kvelden kommer har jeg ikke mye krefter igjen. Har en 2,5 åring som er ganske krevende, kan ta lang tid med legging. Så når hu er lagt så ligger jeg som et daukjøtt på sofaen et par timer til jeg går og legger meg...

Jeg trener ikke, haha. Når kvelden kommer har jeg ikke mye krefter igjen. Har en 2,5 åring som er ganske krevende, kan ta lang tid med legging. Så når hu er lagt så ligger jeg som et daukjøtt på sofaen et par timer til jeg går og legger meg...
Da slutter du å ligge som daukjøtt, men setter deg opp og leser. Har selv to barn, hvorav en er 8 mnd og en er 5 år. Jeg har studert siden eldste var 2. Det går så bra, så :p

Da slutter du å ligge som daukjøtt, men setter deg opp og leser. Har selv to barn, hvorav en er 8 mnd og en er 5 år. Jeg har studert siden eldste var 2. Det går så bra, så :p
Hvis jeg må så. Men tror nok det går bedre å lese på dagen. Jeg jobber både dag, kveld og helg. Så da tenker jeg at jeg får mest ut av å dra på lesesalen før kveldsvakter:)

Back
Topp