Masterferries, Kristiansand-Hirtshals

Heilt grei båt, og heilt grei buffet. Fortrekker Color Line, men Master går greit når det er den som har ledige plasser

Nøste77 skrev:
Heilt grei båt, og heilt grei buffet. Fortrekker Color Line, men Master går greit når det er den som har ledige plasser

Har du opplevd bølger med den?
Saken er at vi skal reise over på samboers 30-årsdag og må kjøre hjemmefra tidlig. På colorline hadde de ingen ledig buffet. Og det er samtidig veldig greit at overfarten med masterferries/fjordline varer i to timer, men har sett i andre diskusjoner at folk syns den er veldig slitsom å reise med pga bølgene.

Trodde master ferries var lagt ned. Men hvis det er den samme båten som i Fjordline eller hva det nå het, så har jeg reist med den i bølger. Store bølger. Personalet delte ut lakris mot kvalme, og overalt hørte jeg folk spydde som griser. Jeg hadde tatt en reisesyketablett, så satt bare med nesa i ei bok og prøvde å overhøre spyinga så jeg ikke skulle bli kvalm selv. Turen gikk helt fint, men greiest å sitte i ro, så ikke man ble slengt overalt.

Så var de veldig forsinket, noe jeg tror var ganske vanlig. Men så lenge man er klar over det gjør det jo ingenting. Vi sparte masse penger i forhold til color line.

Den er grusom i bølger. Jeg har ligget i fosterstilling på dassen der og spydd til krampa tok meg. Velger alltid Color Line nå.

Har tatt den en gang, og aldri mer. Slitsom båttur, særlig i bølgene.

Her går vi for Color Line, at den tar litt lengre tid bryr jeg meg fint om.

En fetter av meg jobbet på den en kort tid. Og han sa den var helt jævlig hvis det var litt vind.
Det var også håpløst å ha med barnevogner på den ettersom heisene er smale og båten er generelt lite tilpasset for barnevogner.

Har ikke prøvd den selv da jeg har valgt å stole på alle historiene han og andre venner av meg har fortalt.

Back
Topp