Masse utslett?

idamor4

Flørter med forumet
Er nå i uke 20 og har fått masse utslett på ryggen, mage og opp i gjennom armene. Det er rødt og det klør. Flere som har det slik eller erfaringer ?

hmm, aner ikke;) har du vært med noen som har vært syke i det siste da?Dytter for deg jeg :)

Kanskje det er det samme som jeg har? Jeg har noen klipper under bh kanten som har kledd noe helt sykt, og når jeg har klødd på det i rein frustrasjon eller fortvilelse har det blitt ufattelig blodrødt og lilla og veldig vondt. Jeg begynte å smøre området med helosan. Det er ikke borte, men det er mye bedre og klør veldig lite. Og om jeg skulle falle for fristelsen å klø, så blir det ikke like ille som før. Jeg har av og til dette på lårene og, men det har det skyldtes fuktighet som regel. Nettopp vært i Miami, og det er jo luftfuktigheten hundre tusen millioner milliarder, så da har jeg fått noe sånt på ene låret og, men det har alltid forsvunnet ganske kjapt. Det under brystene har jeg hatt i flere uker...

Jeg har fått noen nupper ( som samboer kaller det ) ned over hele ryggen og skuldre, han sier de er røde.. Klør helt for j*****.. Var i tenerife en uke, kom etter det =( Håper jeg ikke har fått noe... Skal til legen i morra =) Så kan jo si hva han mener =P

Skulle ønske jeg hadde tatt bilde av det når det var på det værste. Før og etter klødd bilde på en måte...

Ville tatt en blodprøve for å være sikker på at det ikke er den femte barnesykdom, jeg hadde den for to mnd siden . Hadde mye utslett i et par dager og hadde litt leddsmerter.
Jeg har fått ekstra oppfølging på KK pga av dette.

lillebella skrev:
Ville tatt en blodprøve for å være sikker på at det ikke er den femte barnesykdom, jeg hadde den for to mnd siden . Hadde mye utslett i et par dager og hadde litt leddsmerter.

uff dette er jeg redd for å bli smitta av :( hvordan går det med deg og den lille babyen? :)

Vi har det bra takk, så langt har de ikke funnet noen tegn til anemi. Men det har vært en bekymring jeg kunne klart meg uten:)

lillebella skrev:

Hadde du feber også, eller bare utslettet?

Jeg hadde utslett og kløe for ett par mndr tilbake, men det forsvant etter 1 døgn ca. Var til legen med det, hadde tilfeldigvis svangerskapskontroll den dagen, men han skjønte ikke hva det kunne være. Neste dag var både utslettet og kløen borte....

ja hadde feber kvelden før jeg fikk utslett.           Utsletter var borte iløpet av et døgn.
Har en super fastlege, som er veldig grundig og sjekket meg for alt han kunne tenke seg at var grunnen til symptomene.    Ville fått det sjekket vist ikke du har fått det påvist tidligere.
Lykke til :)

lillebella skrev:
ja hadde feber kvelden før jeg fikk utslett.           Utsletter var borte iløpet av et døgn.
Har en super fastlege, som er veldig grundig og sjekket meg for alt han kunne tenke seg at var grunnen til symptomene.    Ville fått det sjekket vist ikke du har fått det påvist tidligere.
Lykke til :)

uff, jeg spurte fastlegen om han kunne teste om jeg hadde hatt det. han sa det ikke var noe vits, da de fleste har hatt det når de er barn

eg har masse nuppa over alt.. Hadde det sist eg var gravid og..

Hm, det er vist litt delte meninger om det da, min lege mente det var veldig viktig å vite om det var parovirus, iom. at jeg er gravid og det kan føre til komplikasjoner,
Ville hørt på føden eller jordmor vist du tror det var det du har hatt.
Men samtidig vil jeg si at bare 5% av alle gravide som får viruset smitter babyen i magen

Back
Topp