Masse tårer...

FirstTimer☺️

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Sommerfuglene
Ligger på barsel på dag to. Klokken er 0130 og jeg ligger og griner. Frøet har hatt sykt vondt i magen i dag og 4 eksplosive bleier. Jeg har ikke fått den skikkelige melken enda så hun skriker etter mat og hjelp. Ingenting jeg gjør fungerer eller hjelper. Nattevakten overbeviste meg om at de kunne ta henne litt, så jeg kunne få sove. Så nå ligger jeg og tårene renner av sykt dårlig samvittighet for at jeg ikke klarer å hjelpe henne og at hun nå er med fremmede:( Jeg klarer ikke å hjelpe min egen datter:(

Kjære deg!! Husk at du er full av hormoner og du har vært igjennom noe av det tøffeste vi kvinner opplever så gi deg selv en klapp på skulderen og fokuser på å slappe av litt nå så skal du se det går så mye bedre ;) Du er og blir en super mamma for ditt lille knøtt <3 Barseltårene tok meg skikkelig på senga da jeg fødte sist så føler veldig med deg altså!! Må bare si at jeg gjerne skulle ha født nå, tredje natten på rad jeg ikke får sove pga heftige kynnere og tror ting starter hele tiden men så er det bare lurerier :confused:

Ligger på barsel på dag to. Klokken er 0130 og jeg ligger og griner. Frøet har hatt sykt vondt i magen i dag og 4 eksplosive bleier. Jeg har ikke fått den skikkelige melken enda så hun skriker etter mat og hjelp. Ingenting jeg gjør fungerer eller hjelper. Nattevakten overbeviste meg om at de kunne ta henne litt, så jeg kunne få sove. Så nå ligger jeg og tårene renner av sykt dårlig samvittighet for at jeg ikke klarer å hjelpe henne og at hun nå er med fremmede:( Jeg klarer ikke å hjelpe min egen datter:(
Slapp av lille venn! Dette kommer til å gå helt fint. Melken tar tid å komme. Jeg fikk ikke melk før på dag 4 med første. Måtte i gang med pumping på sykehuset, for hun var litt liten. Melka kom rett før vi reiste hjem og da fikk vi en fornøyd baby. Du kan hjelpe din egen datter, men du har akkurat vært gjennom en fødsel og har vært kjempeflink. Babyene er ofte litt kvalme og har magevondt i starten. Jeg opplevde det som kaotisk og trøblete de første dagene med førstemann, det er helt normalt. Håper du får sove litt nå, det hjelper! Og det er lov å gråte, det viser bare hvor mye du bryr deg om lillejenta di ❤️ Ønsker deg en bedre dag i morgen. Stor klem ❤️

Kjære kjære deg! Du er den aller beste mamman jenta di kan ha. Det er helt normalt at det lugger litt i starten. Her måtte også barnepleier låne litt i går, sånn at jeg kunne hente meg litt inn. Du har akkurat vært igjennom det tøffeste i livet, og skal løse verdens viktigste oppgave. Gi deg selv tid, for jeg vet du lykkes ❤️ Heier på deg ❤️

Uff, jeg er nok ikke den rette til å si så mye om dette siden vi ikke har fått enda, men selvfølgelig kan du hjelpe din egen datter. Du er tøff som takler alt dette alene! :) *klem* Hun får verdens beste mamma, og forhåpentligvis fikk du sove litt og i enda bedre stand til å streve deg videre med ammetrening i dag. Det ordner seg nok med det også! :) Håper du får være den tiden du føler behov for på sykehuset.

Huff er så kjipt å kjenne på de følelsene.
Men dag 2 er den vanskeligste dagen. Dag 1 tærer baby på oppsparte "midler", mens mor er full av adrenalin. Dag 2 er baby sulten og urolig også kommer de berømte barseltårene samme dag. Er jo ikke rart man sitter å griner og føler seg som en dårlig mor. Men det er du altså ikke. Du får trøste deg med at dagen i morra trolig blir litt bedre. Klem til deg.

Tusen takk for alle fine ord❤️ Det er en utrolig kjip situasjon og får meg til å grue meg litt til å komme hjem alene. Men, lille skatten er så verdt det. En bisarr følelse av savn over graviditeten, litt skuffet over at jeg ikke husker så alt for mye fra fødselen og den overveldende forelskelsen og kjærligheten for den lille❤️❤️

*klem* <3 Det kommer seg etterhvert. Det er vanlig med et vell av følelser i denne tiden. Da jeg fikk førstemann så tok pleierene henne på natten siden jeg hadde hatt ks. Jeg ble sittende i sengene og stirre på bilde av datteren min hele natten. Jeg gråt fordi jeg ikke hadde fått melk og hun virket så sulten. Men plutselig kom melken og alt ordnet seg. Alle har det sånn de første dagene. Det er helt normalt.

*klem* <3 Det kommer seg etterhvert. Det er vanlig med et vell av følelser i denne tiden. Da jeg fikk førstemann så tok pleierene henne på natten siden jeg hadde hatt ks. Jeg ble sittende i sengene og stirre på bilde av datteren min hele natten. Jeg gråt fordi jeg ikke hadde fått melk og hun virket så sulten. Men plutselig kom melken og alt ordnet seg. Alle har det sånn de første dagene. Det er helt normalt.
Pleierne har tatt henne igjen nå for selv om det gikk greit på dagen, så var det på'an igjen nå. De tok henne for at jeg skulle få sove, men jeg får jo ikke sove når jeg vet at hun ligger og hyler hos pleierne?:( Jeg føler jeg hører henne selv om hun er 6 rom ned i gangen:( Denne situasjonen suger!! ...og tårene renner. Håper det endrer seg som du sier. Klem❤️

Pleierne har tatt henne igjen nå for selv om det gikk greit på dagen, så var det på'an igjen nå. De tok henne for at jeg skulle få sove, men jeg får jo ikke sove når jeg vet at hun ligger og hyler hos pleierne?:( Jeg føler jeg hører henne selv om hun er 6 rom ned i gangen:( Denne situasjonen suger!! ...og tårene renner. Håper det endrer seg som du sier. Klem❤️
Hun ligger ikke å hyler. Jeg tenkte det samme den gangen, men det viste seg at de hadde gitt datteren min både sukkervann og litt mme. De har sine triks :) Gir de deg noen tilbakemelding på hvordan det har gått?

Hun ligger ikke å hyler. Jeg tenkte det samme den gangen, men det viste seg at de hadde gitt datteren min både sukkervann og litt mme. De har sine triks :) Gir de deg noen tilbakemelding på hvordan det har gått?
Nattevakten er flink, men i går på dagen når jeg skulle ta en dusj fant jeg henne hylende inne på stelleområdet. Hun som hadde "ansvaret" sa da at jeg kom jo ikke til å være på pletten når hun gren hjemme så det gikk helt fint at hun lå og hylte?!:o :mad:
Har nå fått problemer med ammingen for hun vil ikke suge seg fast lenger og har kun fått via kopp siden i går kveld:(

Nattevakten er flink, men i går på dagen når jeg skulle ta en dusj fant jeg henne hylende inne på stelleområdet. Hun som hadde "ansvaret" sa da at jeg kom jo ikke til å være på pletten når hun gren hjemme så det gikk helt fint at hun lå og hylte?!:eek: :mad:
Har nå fått problemer med ammingen for hun vil ikke suge seg fast lenger og har kun fått via kopp siden i går kveld:(

DET syns jeg var dårlig gjort av henne å svare, først og fremst fordi hun burde forstå at det er vanskelig nok for deg som det er! Snakk med noen av de andre om det, fortell om din bekymring og svaret du fikk. Du skal føle deg trygg og ivaretatt både på egne og babyens vegne!!

Håper dagen i dag blir litt bedre, og ikke glem at du fortsatt er verdens beste mamma for din lille og at alt som raser gjennom kroppen din nå er HEEELT normalt og ting BLIR bedre. Men oppfordrer deg uansett til å ta alt sammen opp med helsesøster også, når du etterhvert kommer hjem. Selv om det for de fleste løsner litt av seg selv etterhvert, er det lurt å snakke med noen om det slik at det ikke blir "sittende fast".

Sender deg varme tanker og en stor klem!

DET syns jeg var dårlig gjort av henne å svare, først og fremst fordi hun burde forstå at det er vanskelig nok for deg som det er! Snakk med noen av de andre om det, fortell om din bekymring og svaret du fikk. Du skal føle deg trygg og ivaretatt både på egne og babyens vegne!!

Håper dagen i dag blir litt bedre, og ikke glem at du fortsatt er verdens beste mamma for din lille og at alt som raser gjennom kroppen din nå er HEEELT normalt og ting BLIR bedre. Men oppfordrer deg uansett til å ta alt sammen opp med helsesøster også, når du etterhvert kommer hjem. Selv om det for de fleste løsner litt av seg selv etterhvert, er det lurt å snakke med noen om det slik at det ikke blir "sittende fast".

Sender deg varme tanker og en stor klem!
Tusen takk for snille ord❤️ Klem tilbake❤️

Kjære deg, akkurat slik hadde jeg det for en drøy måned siden. Trodde det var henne hver gang jeg hørte gråt! Jeg sendte samboer for å sjekke, og da sov hun søtt på pauserommet :)

Dag 2 var værst, på dag 3 kom melka og da ble alt mye bedre. Det er utrolig voldsomt å bli mamma! Men jenta di kunne ikke hatt det bedre med noen andre ♥

Hold ut! Og husk at det er lov til å grine :)

Nattevakten er flink, men i går på dagen når jeg skulle ta en dusj fant jeg henne hylende inne på stelleområdet. Hun som hadde "ansvaret" sa da at jeg kom jo ikke til å være på pletten når hun gren hjemme så det gikk helt fint at hun lå og hylte?!:o :mad:
Usj. Kjenner jeg blir irritert på dine vegne. Noen av pleierene som jobber der er skikkelig nebbete. Jeg husker jeg spurte om hjelp til å passe datteren min da jeg skulle dusje. Da fikk jeg til svar at de var ikke barnevakter. De gir med kopp ja... samme gjorde de med datteren min og jeg fikk aldri til å amme henne etterpå. De er jo allergiske mot smokker og flasker de som jobber der. Jeg ga lillegutt smokk nå på sykehuset og da sa de at det ville ødelegge for ammingen. Men det har det ikke gjort. Mating med kopp derimot.. Bor du på 7G eller hotellet?

Vi "tjuvsmokka" på sykehuset den tredje og siste natten fordi lille var helt fra seg fordi melka ikke hadde kommet ordentlig. Jeg satt oppe hele natta og byssa og følte meg veeeldig urutinert, frustrert og bare ventet på at personalet skulle komme inn og lure på hva i all verden jeg drev med... Det har gått helt fint med amminga etterpå! Nå er hun litt over 6 uker, og føler meg til tider fortsatt rimelig urutinert, jeg kan gråte fordi jeg føler meg utilstrekkelig, men så skifter det igjen. Tror kanskje det vil være sånn en goood stund framover, med alle aldre kommer nye utfordringer :-) hang in there!

Back
Topp