Masse slim i halsen...

KathMor

Forumet er livet
... noen sine små som har hatt det? Som vet hva det er? bare vanlig forkjølrlse?[8|]

Mi har det nå, griner og griner, snøørat og u name it....

Puster ho vanlig eller sliter ho med og puste?
Pøs på med saltvann for det løser opp!
Og dunking i rygg fikk vi beskjed om på sykehuset for og få opp slimet.

jeg brukte sånn saltvanns dråper, men da ble det bare mer slim og verre på Benjamin. Han lagde til tider helt forferdelige lyder i brystet, og det hørtes ut som han pusta slim inn og ut. Vi dro til legen, og hun sa at det var bare å passe godt på han og sånt. hun sa at hun kunne skrive ut noe slimløsende middel, men hun mente at det ikke var noe vits egentlig, for det kom til å gå over av seg selv.. Han hadde det i tilsammen kanskje 3 uker, men det var ikke så ille hele tiden, det gikk opp og ned i dagene..

ORIGINAL: Yiggah

jeg brukte sånn saltvanns dråper, men da ble det bare mer slim og verre på Benjamin. Han lagde til tider helt forferdelige lyder i brystet, og det hørtes ut som han pusta slim inn og ut. Vi dro til legen, og hun sa at det var bare å passe godt på han og sånt. hun sa at hun kunne skrive ut noe slimløsende middel, men hun mente at det ikke var noe vits egentlig, for det kom til å gå over av seg selv.. Han hadde det i tilsammen kanskje 3 uker, men det var ikke så ille hele tiden, det gikk opp og ned i dagene..

skal bruke saltvann, for det gjør at slimet kommer opp og får løst seg opp....dette fikk vi beskjed om på sykehuset.

her har mini vært snørrete og hostet i ca 1 uke, men nå er det nesten over.

snakket med legen på helstestasjon, han sa at man skulle pøse på med saltvann for å løse opp, som nevnt over her.
han sa faktisk også at man kan gi vanlige nesedråper (fx otrivin) om kvelden, for at de ikke skal bli så tette om natten, det var viktig at det kun ble brukt en gang per døgn, og at det var den typen som er for barn, og at man kun brukte det i en uke sammenhengende fordi det er ganske sterkt for slimhinnene. ble litt overrasket over at han sa man kunne bruke det, for jeg trodde først man brukte det når barna var et par år, men han mente i hvert fall at det var ok, hvis man overholder det ovennevnte. vi fikk aldri bruk for det, så jeg har ikke prøvd det selv, men ville gjort det hvis hun var skikkelig tett

håper hun snart blir frisk [:)]

TUSEN takk for veldig mange gode svar - settes pris på jenter! [:D]

Heldigvis har jeg ei venninne so er gull verdt som tok emma litt, så hadde hun to ampuller med saltvann liggende så det var knall - for ser ut som det hjalp litt!! Nå for første gang siden 14 i dag kan hun ligge alene uten å skrike seg rød i fjeset [&:] Gjett en gang hva jeg skal hamstre i morra!!!???

Menne... gruer meg til kveld.. natt...... [:o]

Pøs på med saltvann og evt morsmelk i nesen. Det løser godt opp..

God bedring Isabelle!=)

her også [&o]

morsmelk og saltvann funket her [:)] OGså ligge ekstra høyt slik at slimet renner ned..

Synst otry baby sine saltvans droper e gull verdt på tette snørrete neser, får skylt godt nasa. Brukte litt rhinox droper når det sto på som verst men vikti å ikkje bruke meir enn fem daga samanhengande så en ikkje får kronisk tett nese. Hev godt senge enden og!
Masse god bedring til jenta di!

Back
Topp