Masse melk men.....lite næring?

VilSåGjerne

Forumet er livet
eg har masse melk, det renner ut av munnen på snuppa, må ha bh på om natten ellers blir alt vått......men hun spiser jo hele tiden.....går bare 1 - 1 1/2 time imellom måltidene og hun spiser lenge......... kan det være at det er for lite næring i den? får hun flaske med erstatning så går det 3-5 timer mellom måltidene og hun sover godt......... helesøster sier at eg må gi henne erstatning av og til, så om kvelden får hun det så får vi noen timer med god søvn, og vist eg skal handle eller skal noen plass må eg gi henne en flaske før vi går ellers hylskriker hun......
det blir litt intens dette her, tid til tobias får eg jo nesten ikke og eg får sååååå dårlig samvittighet for det. ammingen vil eg heller ikke kutte ut siden d e så mye melk. fikk jo ikke ammet tobias så eg har jo sååååå lyst denne gangen, har jo til og med kjøpt ammepute =)=)=)

dere som har peiling, kan det være lite næring i melken? evt kor lang tid kan det ta før det tar seg opp?

Spiser du nok selv?

Jeg ville kanskje ikke gitt erstatninga på kvelden. Det er viktig å amme om natta for å opprettholde produksjonen, og produksjonen er størst om kvelden/natta.

LAr du henne tømme brystet helt før du bytte bryst? Det er jo til slutt den fete melken er.

Maanda skrev:
Spiser du nok selv?

Jeg ville kanskje ikke gitt erstatninga på kvelden. Det er viktig å amme om natta for å opprettholde produksjonen, og produksjonen er størst om kvelden/natta.

LAr du henne tømme brystet helt før du bytte bryst? Det er jo til slutt den fete melken er.

hun får alltid puppene før hun får flaske så det er ikke så mye erstatning hun får, og eg tror hun tømmer de ja....

meg og mat ja, kunne jo kanskje ha spist litt oftere for å se om det hjelper på.....

VilSåGjerne skrev:

Maanda skrev:
Spiser du nok selv?

hun får alltid puppene før hun får flaske så det er ikke så mye erstatning hun får, og eg tror hun tømmer de ja....

meg og mat ja, kunne jo kanskje ha spist litt oftere for å se om det hjelper på.....

Jeg merker nemlig selv at lillemor henger oftere på puppen de dagene jeg har spist lite, så tror det henger sammen.

Å ha lite næring i melka er så sjelden, at det så og si ikke fins, ihvertfall ikke i vestlige land. Et vanlig problem, derimot, er å ha for høy melkeproduksjon og/eller for mye formelk slik at barnet aldri kommer til den mettende og fettrike ettermelken.

Å gi flaske på kvelden er for mange det første skrittet mot ammeslutt pga de ødelegger sin egen melkeproduksjon. Ungen blir mer urolig på kvelden, puppene virker tomme, men det blir aldri helt tomt. Noen unger har heller ikke spesifikke økedøgn, men øker kun på denne måten på kvelden. Det er om kvelden og natta produksjonen øker mest og best, så det er ikke nødvendigvis en fordel å ha en unge som sover hele natta gjennom pga hun har fått flaske, spesielt hvis man sliter med lite melk fra før av. Så din egen melkemengde minker sakte, men sikkert fordi produksjonen aldri får økt effektivt, du trenger mer og mer flaske. Noen babyer er også "late" og vil ikke ha mer pupp når de har oppdaget at melka bare renner inn i munnen nesten uten suging med flaske og nekter pupp av den grunn..

ja en kan ha litte næring i melken
jeg tok prøver av melka da jeg ammet gutten her og var ikke rart at gutten var mer rolig når han fikk mme eller mm fra mm-banken, for jeg hadde ingen næring i melken selv om ejg spiste riktig
så her ble det mme på gutten fra han var rundt 3.5uke

Med jenta så var det helt andereldes merket at ho var mer en nok fornøyd med mm, tok prøver da også siden jeg var redd for at det var litte næring ,men behøvde ikke uroe meg da

Maanda skrev:
Spiser du nok selv?

Korrigerer litt, det er ikke på kvelden/natta produksjonen er størt, for da er det ofte mye mindre mengde melk i brystene, men melken er til gjengjeld mye fetere. Det som derimot stemmer er at det er viktig at man ammer om natten og kvelden, fordi det øker hormonproduksjonen (prolaktinreaksjonen blir sterkere av nattammingen), slik at melkeproduksjonen derfor øker.

Min søster ammet veldig ofte de første 2 mnd, mange ganger så gikk det bare en time før poden var sulten på ny. Mme metter mer, la barnet spise så mye det vil, så lenge det ellers virker fornøyd...Jeg hadde ikke gitt mme , men fortsatt ammingen

Ellers så er min søsters unge nå litt over 3 mnd, spiser ikke like ofte , men er like stor som en unge på 6 mnd he he kjempe herlig liten klump emoticon

Back
Topp