Masse, MASSE kynnere! Flere?

Mamiso

Andre møte med forumet
Jeg har så utrolig masse kynnere i dette svangerskapet!
Noen er svake og uskyldige, men de fleste er ganske heftige! Sånn "puste-meg-gjennom-og-ør-i-hodet-og-kvalm" følelse når de kommer! Ubehagelig...

Er det flere som har en haug med kynnere i løpet av en dag? 

hoff, ja!
Har vært så vanvittig fornøyd dette svangerskapet, har nesten ikke merket jeg var gravid! Inntil ca et par uker siden. Har vokst masse! Har mye vondt i magen. Kynnere og MYE liv! Det er så tungt og slitsomt! Skal det fortsette i slik utvikling i to mnd til så vet jeg ikke hvordan jeg skal overleve! Stakkars toåringen min... han begynte å hylgrine da han tilfeldigvis trykte på magen min da han skulle reise seg idag og jeg skrek ut.

Ja jeg er også medlem av den klubben. Har slitt spesielt idag, hatt masse kynnere og en veeeldig aktiv baby. Da er det ikke lett å konsentrere seg om jobben sin nei...
Heldigvis har jeg siste uken før permisjonen nå. Får satse på at det blir bedre når jeg kan sove og hvile på dagtid også.

Igår hadde jeg noen kynnere som var ganske vonde og harde, merker absolutt mye mer til kynnerne i dette svangerskapet, og jeg hadde mye kynnere første gangen også.

Har hatt en del kynnere dette svangerskapet jeg også.. de kommer hvis jeg er aktiv en hel dag. Så nå har jeg trappet ned jobbing den siste tiden før permisjon slik at jeg kan hvile mer og det har hjulpet masse!!

Åh, så "godt" å høre at vi er flere! 

Min baby er også svært aktiv, kanskje en sammeheng på den ene eller andre måten? :) 

Er det noen som har noen tips om hva som kan hjelpe for å dempe kynnerene?
Her hjelper det ikke å bare ta det med ro..

Samme greia her også for tiden... Til tider ganske uutholdelig.
Og ikke nytter det å legge seg heller, da skal det strammes i magen, og mageboeren skal sprelle og turne til den store gullmedaljen. Hadde en dag i forrige uke, den var værst. Så ille at jeg nesten trodde det var noe på gang. Men HELDIGVIS roa det seg på kvelden. Det tar så masse energi, sover så dårlig..

Jepp, kynnerene i dette svangerskapet er mye verre og hyppigere. Magen er mye strammere og mere vondt. Men heldigvis ikke lenge igjen til termin.

Mange i samme båten her ser jeg,hehe!
Masse sterke kynnere denne gangen jeg også. Tar det som ett godt tegn,mye modning på gang ;) Vesla er super aktiv! Og spesielt når mamsen vil sove,håpe den døgnrytmen bedrer seg på utsiden av magehuset altså ;)

mye ubehagelige kynnere her også.. hadde veldig lite kynnere med første ungen, så skikkerlig anderledes nå.. den minste anstrengelse fører til kynnere, og det blir det mye av for er jo alltid noe som må gjøres.. jaja, snart har vi kroppen litt mer for oss selv ihvertfall :)

Har hatt mye mer kynnere i dette svangerskapet. Begynte ved uke 24 ca. Ble sykmeldt i uke 32 ca grunnet hyppige kraftige kynnere og et kranglete bekken.  Har nesten ikke hatt noen kynnere etter jeg ble sykmeldt. Er nå i uke 35

Her begynte kynnera veldig tidlig... :( Mitt andre svangerskap. Hatt kraftige kynnere siden uke 18, litt før det og.. I uke 26 ble det oppdaget kort livmorhals,pga kynnera :( Vært sengeliggende siden, er straks i uke 34.Nå er jeg temmelig lei :( Innlagt på sykehus nå, siden jeg fødte så fort med nr 1, og livmorhalsen nå er utrolig kort..
Skal bli godt når dette er over :)
Håper det ikke finnes noe som heter "etter kynnere" :)

men om kynnerene er så vonde at du må puste deg gjennom dem, er det da bare kynnere? syntes nesten det høres litt skummelt ut jeg :S Hva sier lege/jordmor da?

Brukte for moroskyld en rieteller nå og da hadde jeg 12 kynnere på en time. Ganske regelmessige med ca 5 min mellomrom og en varighet på ca 1 min. Phu... Blir jo litt sliten av det.

Back
Topp