Masse kynnere..ingen fødsel

MammatilOdinogTrym

Første møte med forumet
Hei :)
Nå er jeg i uke 40, og har hele tiden vært sikker på at han skulle komme før. Vet at samleie skal være noe som kan sette i gang, men har prøvd dette iherdig uten hell. Har masse kynnere (dvs magen kan bli helt hard) men er ikke plaget med noe særlig smerter, er det slik at du vil få en forvarsel for når riene starter? Tror heller ikke slimproppen er gått. Har fått beskjed om at det er en godt i hold gutt, å er litt bekymret for at han skal bli "for stor" om jeg går over tid. Noen tips til hva jeg kan gjøre?tror at jeg nå faktisk er litt bekymret for og føde.. Har frem til nå vært veldig spent. Meen nå føler jeg det er pining, da jeg venter på å ha en smerte som jeg ikke kan forestille meg.Har forresten også tatt modningsakupunktur. :)
 
Hei!

Jeg skjønner godt at det er en spennende tid for deg, og de fleste vil nok kjenne seg igjen i at følelsene kan svinge fra spenning til redsel.
Det som er godt å vite er, at Norge er et trygt land å føde i :)
De aller fleste føder faktisk uka etter termin.
Mange blir dessverre veldig opptatt av termindato, og så forsvinner all tålmodighet med en gang dagen er der.
Det er normalt å gå over termin, og det er helt trygt så lenge babyen har det bra!!!

Du har tatt modningsakupunktur og du har prøvd de knep vi ofte anbefaler.
Da gjenstår det å være litt tålmodig! ;)
Vet at det er lett for meg å si, men faktisk skal du bare "gi litt blaffen" - finn på noe kjekt med partner, ikke bare tenk på fødsel.
Du vil merke at ting begynner å skje, det skal du ikke være redd for :)

Allikevel er det viktig å si, at den måten du møter riene på, har mye å si for hvor ubehagelige de vil oppleves.
Avslappet kropp og rolig pust er et av dine viktigste redskap den dagen, og du kan komme veldig langt med det også!

Jeg håper at du vil tillate deg selv å nyte disse siste dagene før fødsel, det er lenge før du kan gjøre akkurat som du vil igjen :)

Masse lykke til!

Mvh jordmor Grethe
 
Back
Topp