Jeg kan relatere veldig selv om det kanskje er på en litt annen måte, for vi har i motsetning til dere, bestemt oss for to tette og for å prøve raskt etter jenta vår kom - som bare er 4 mnd og denne satt på første forsøk. det er mange grunner til det, mest at vi brukte 2 år og 10 graviditeter på å få henne, men også at selve graviditeten var veldig tung. Hyperemisis, tidlig bekkenløsning, svangerskapsdiabetes, + + +.. så jeg tenker at om jeg skulle bli like dårlig så vil jeg være det når jenta er så liten at hun fortsatt sover en del og ikke bryr seg så mye om vi koser oss i sengen eller på gulvet. Hun krever liksom ikke at jeg løper etter henne overalt, og er tilstede på et mye større nivå..
Likevel går jeg nesten og gruer meg da jeg er redd for å bli like dårlig, redd for å ikke kunne tilby jenta mi like mye de neste månedene, og være den glade ernergiske mammaen jeg er nå. jeg er også redd for hva andre vil si, som du, og om blant annet besteforeldre syntes vi er helt gale som får to så tette. jeg er også livredd for å glede meg, for hvorfor skulle det pluttselig gå sååå fort og så fint denne gangen, når minsta tok så fryktelig lang tid og mye krefter? Ikke minst hadde jeg en ekstremt traumatisk fødsel og gruer meg til å måtte igjennom mye av det samme igjen selv om det denne gangen blir planlagt keisersnitt. og ikke minst gruer jeg meg masse til å sove borte fra bebisen min. Allerede nå er det mange som lurer på om vi ikke trenger litt "avlastning" osv.. jeg føler ikke jeg trenger det i det hele tatt, og er redd mange kommer til å mase enda mer om det når neste kommer. Kan godt hende jeg føler jeg trenger det mere da, men akkurat nå føles det mest som at jeg må gjøre det for å tilfredsstille de rundt oss sine behov for å "hjelpe"
I tillegg vet jeg nå hvor stor gave dette er og hvor mye det betyr, og da blir det enda sårere at min avdøde mor ikke får muligheten til å møte ungene mine, og se de vokse opp...
Må bare si at på den andre siden så gleder jeg meg til reisen som gravid og alt rundt, og til å få oppleve en sånn kjærlighet enda en gang. Og ikke minst se de to sammen i oppveksten og alt som følger. Men akkurat nå er det mye hormoner, og tanker. Og alt jeg prøver å fokusere på er å være med minsta, og ikke minst tenke at dette skal gå fint