Massasje

_Lykkeliten_

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Junilykke2018
❤ Juliskattene 2018 ❤
Vet massasjeolje og massasje av nedre rygg ikke er bra i graviditeten, på grunn av fare for premature rier. Men fotmassasje er Ok? :-)

Litt usikker, men tror ikke det.
Da jeg lå inne med premature rier anbefalte de at mannen maserte nedre del av ryggen som smertelindring. Tror ikke de ville anbefalte det om det kunne gjøre det værre?

Vet massasjeolje og massasje av nedre rygg ikke er bra i graviditeten, på grunn av fare for premature rier. Men fotmassasje er Ok? :-)

Dette har jeg aldri hørt??[emoji15] mange, meg inkludert går jo til fysio store deler av svangerskapet og går jo her for massasje/ behandling av nedre del av ryggen. Aldri i mine 4 svangerskap har jeg hørt at massasje av nedre del av ryggen kan gi premature rier[emoji848]
Vil si at fotmassasje er helt innafor ja![emoji6]

Har lest så mye forskjellig om fotmasasje som har gjort meg usikker. Samboer gir meg en del fotmasasje da jeg sliter mye med smerter under føttene (har gjort dette før graviditeten også, men ikke akkuratt blitt noe bedre). Har lest at man skal være forsiktig med enkelte steder under foten, men usikker hvor mye man skal høre på det:p samboer er så lei føttene mine at jeg fikk fotmassasjemaskin til jul:hilarious: har ikke turt bruke den da det står at den ikke skal brukes av gravide :nailbiting: har vært veldig frista nå i det siste, kan liksom ikke skjønne at det skal være noe farlig?

Massasje av kyndige er greit hele graviditeten. (Av utdannende massører som vet hva de kan og ikke kan gjøre.)

De fleste spasteder O.l. masserer ikke i 1. Trimester :)

Ikke noe problem med massasje i svangerskapet. Mange massasjesteder vil dog ikke gi massasje i 1. trimester infrykt for å få skylden hvis man skulle spontanabortere like etterpå.

Skjønner :-) spurte på massasjeklinikken, og de anbefalte meg en fotmassasje nå så sent i svangerskapet. Så da blir det det i morgen [emoji4][emoji106]

Farmoren min jobbet med dette før og hun fortalte meg at man skal være forsiktig med massasje under bena. Er en del nerver som går opp til magen som man ikke skal være borti. Spurte ikke hvorfor men hun ville ikke massere meg under bena fordi jeg er gravid.

Farmoren min jobbet med dette før og hun fortalte meg at man skal være forsiktig med massasje under bena. Er en del nerver som går opp til magen som man ikke skal være borti. Spurte ikke hvorfor men hun ville ikke massere meg under bena fordi jeg er gravid.

De på klinikken her mente fotmassasje var tingen fremfor ryggen. Er vel ulike meninger. Ikke så farlig nå rett før uke 36 uansett :-) håper jeg slipper restless legs i kveld [emoji4]

Back
Topp