Massasje ok ved graviditet?

Hestelest

Flørter med forumet
Augustmødrene 2014
Er det noen av dere som har tatt massasje under graviditeten?
Jeg vil så inderlig ha fotmassasje/behandling og massasje på rygg-skuldre, det har jeg aldri tatt før.
I så fall, hvordan er det med eteriske oljer o.l.?

Har så vondt i korsryggen nå...kom i helga :angry3
 
Ikke alle massasjeformer er helt OK tror jeg.

Hvis du har vondt i skuldre, rygg osv. vil nok behandling hos fysioterapeut være et godt valg. Ville heller prøvd det enn klassisk massasje hos massør hvertfall
 
Ikke ta fotmassasje eller leggene. Det skal vist øke abortfaren. Vet ikke om det gjelder hele svangerskapet da, sikkert mest i starten. Ellers skal man ikke ha dyp og hard massasje.
 
Det lurer jeg også på. Jeg har så lyst på formassasje. Men skal ikke våge nå.
 
Så mannen bør ikke massene føttene min?? Ååååå... Det som er så godt... :(
 
Det er ingen direkte fare knyttet til vanlig massasje. Aromaterapi med ulike eteriske oljer kan jeg ikke svare for, det samme gjelder triggerpunktmassasje/fotsoneterapi. Nyt tida, jenter, gjerne med massasje og kroppspleie. Avspente muskler og økt blodsirkulasjon er bare positivt og kan forebygge både åreknuter, hovne bein og hodepine :)
 
Det er ikke farlig og bli massert:) Eneste på slutten skal man være litt forsiktig å massere hardt under fot men nå går det greit og bli massert under. :)
det er noen eteriske oljer som ikke skal brukes av gravide.:)
 
Det er ingen direkte fare knyttet til vanlig massasje. Aromaterapi med ulike eteriske oljer kan jeg ikke svare for, det samme gjelder triggerpunktmassasje/fotsoneterapi. Nyt tida, jenter, gjerne med massasje og kroppspleie. Avspente muskler og økt blodsirkulasjon er bare positivt og kan forebygge både åreknuter, hovne bein og hodepine :)
Enig ;)
 
De vil helst anbefale å vente til passerte 12 uker med massasje. Mest i tilfelle det skulle skje noe, ingen vil jo ha "skyld" for noe trist..:)
Og det ér noen eteriske oljer man skal unngå i graviditeten. Jeg husker ikke hvilke i farta, men spør på forhånd hos hudpleier/spa-/kroppsterapeut, de skal vite det.

Fotmassasje kan jeg ikke så mye om, da jeg gikk hudpleier med fokus på resten av kroppen :p
Men vet at enkelte punkter kan trigge ift rier når man nærmer seg tid for fødsel.
Vet ikke hvordan det er ellers i graviditeten, men jeg nyter deilig fotmassasje fra mannen ;)
 
Jeg var forresten gravid da jeg gikk hudpleielinja, og ventet til jeg hadde nådd 12 uker før jeg fikk massasje på nedre del av ryggen. Etter det ba jeg bare om forsiktighet øverst på baken, fordi mine bekkenplager sitter bak.
 
Takk for svar :)
Jeg ser på hjemmesiden deres, og der står det jaggu også "massasje for gravide" :D
Det burde være trygt?

Er 11+2 idag, så venter til jeg er over 12 uker uansett
 
Skulle til å si det ja :) Det er jo egne massasje-timer for gravide på velvære-sentre! Nice :) Jeg skal!
Så vil jeg også troa t de som driver med oljer, vet hva de bør unngå ift gravide..?
 
Var i Riga med en venninne sist og hadde planlagt massasje, men når hun skjønte jeg var gravid ville de ikke gjøre noe, Det eneste jeg fikk var ansiktsbehandling med lett massasje i ansiktet.. Ville vært litt forsiktige med fotmassasje, men lett fotmassasje bør gå bra. Har bare lest fotsoneterapi på egenhånd og det er vel noen punkter man helst ikke skal trykke på. Mem gravid massasje er jo veldig greit da. Da får man massert de punktene som man pleier ha vondt på :) Hørtes veldig fristende ut med massasje..
 
Jeg og samboer har bestilt par-massasje på spahotell om 2 uker. Er da 15 uker på vei. Det er kun "lett" massasje da. Regner med at det er i orden?! Kommer til å gi beskjed om at jeg er gravid, så de ikke bruker oljen med sterkest lukt!
 
Back
Topp