massasje mot revning..

baby 79

Betatt av forumet
Snakket med jormor ang. revning. Jeg fikk beskjed om å massere "mellomkjøttet" med olje eller salve..det er ikke oljen i seg selv som gjør underverker, men selve massasjen.
har prøvdt så vidt med litt baby- olje.. hun anbefalte å gjøre det noen 1-2 mnd før terminen.

Det vil gjøre slik at vevet og muskulaturen blir sterkere slik at det minsker faren for å revne.. En kan revne alikevel..men mindre enn om man ikke har massert.

Noen med erfaring på dette området?

Ny informasjon, men vær du sikker, jeg skal prøve!!

jeg å! [:)]

Nabojenta, som er en venninne av meg og nybakt mor, kom med en salve hun aldri fikk brukt. Vaginakremen som vi kaller den. Lo så jeg grein![&:] Den kan fåes i helsekostbutikker og på Helios. Finner den ikke i farten og husker ikke hva den heter, men den skal visst være et vidunder. har enda ikke prøvd den.... den har en ekkel farge[:'(] Jordmor sa den var bra hun og...

Det skader ikke å prøve hvertfall[:D] Jeg fant dette her om dagen:
Spørsmål:
Hvor stor er egentlig verdien av å smøre seg med olje i mellomkjøttet under svangerskapet? Minsker jeg sjansen for å revne mye? Og er det i tilfelle hvetekimolje som er det beste?

Jeg har lest utrolig mye om å være gravid, men lite om dette temaet, som jeg tror betyr veldig mye for alle gravide.

Svar:
Svar: Det er dessverre slik at forskjellige undersøkelser sier forskjellig, men en nylig kontrollert studie konkluderer med at noen minutters daglig massasje i løpet av de fire til seks ukene før fødsel forebygger spontane rifter og reduserer bruk av klipp; episiotomi. Forskjellen var størst for kvinner 30 år og eldre.

En annen undersøkelse viser også at systematisk massasje av vevet mellom skjede og endetarmsåpning (mellomkjøttet) gir færre instrumentelle fødslesforløp = tang og vakuum-fødsler.

Mitt råd er at om du tror på det og det gir det deg en god følelse av forberedelse, så gjør det. Bruk eteriske oljer med avspennende effekt. Lykke til!

Hilsen Monica

Det som hjelper for noen hjelper jo ikke for alle, men det skader jo ikke å prøve..tror den mentale forberedelsen har like mye å si..på hva en tror funker osv.

Men skulle tro at samleie også styrker muskulaturen der nede..blir jo som en massasje det også

Jeg er godt forberedt på at jeg kommer til å revne litt, men håper jeg ikke revner så mye at det blir problemer etterpå med mye smerter..

Er litt pinglete jeg, og tåler ikke så mye smerter på kroppen..
men det spørs jo når fødselen starter om jeg klarer å hente fram de såkalte urkreftene..

Klemmer

Nå må jeg bare spørre. Hva er mellomkjøttet? Og hvordan skal man massere dette???

Mellomkjøttet er det som er mellom skjedeåpningen og endetarmsåpningen.. Hele greia der[8D]

Back
Topp