Maskinklipp tips

Ørkenrev

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
August 2018
Maiblomstene 2020
Junilykke 2020 ♡
Februarhjertene 2025
Hei, vi vil klippe håret til gutten vår på 2,5 med maskin, men han liker virkelig ikke den maskinen og roper nei når vi slår den på [emoji28]

Håret begynner å bli langt og vanskelig å stelle..

Tips for å lykkes? :)

Han har vært hos frisør tidligere, men da kun klippet med saks.

Vi bruker rosiner i liten eske så det tar litt tid for han å få ut. Og så setter vi nettbrettet på badet. For mellomste hjalp det med ørepropper slik at lyden ikke ble så høy.(slike små skumgummi støydempende saker).

Med min må vi dessverre berre tvangsklippe innimellom.
Han hatar både saks og maskin.
Har prøvd å gje han alt mogleg godteri i IKEA-stolen foran TV-en, men han er like febrilsk.
Men kanskje det fungerer for dokker?

Ingen gode tips her heller :p min er nå 4,5 år og det et enda en kamp. Vi må forberede godt, snakke mye om det. Han får sitte med iPaden og får en belønning som is eller kjærlighet etterpå. Nå går det uten gråt, men før måtte vi bare ta det selv om han gråt. Han har tykt og mye hår og det vokser fort :p han blir så varm og svett også, så det må klippes en gang i ny og ne.
Men forberedelse, iPad og belønning har fungert ganske bra her

Med min må vi dessverre berre tvangsklippe innimellom.
Han hatar både saks og maskin.
Har prøvd å gje han alt mogleg godteri i IKEA-stolen foran TV-en, men han er like febrilsk.
Men kanskje det fungerer for dokker?

Frykter det må bli tvang her også [emoji28]

Klipp pappaen litt først sånn at han ser det er trygt?

Følger med på denne! Har selv en liten tass, man må til med maskin på etter hvert. Har ingen pappa jeg kan øve på lenger, selv om jeg var den som inntil nylig klippet håret på faren :P

Hei, vi vil klippe håret til gutten vår på 2,5 med maskin, men han liker virkelig ikke den maskinen og roper nei når vi slår den på [emoji28]

Håret begynner å bli langt og vanskelig å stelle..

Tips for å lykkes? :)

Han har vært hos frisør tidligere, men da kun klippet med saks.
Vi prøvde flere ganger. Plutselig syntes han det var greit. Var skamklipt i over en måned :laughing025

Vi prøvde flere ganger. Plutselig syntes han det var greit. Var skamklipt i over en måned :laughing025

Han tar seg på hodet for å beskytte det og roper neeeei!

Uff :shifty:

Jeg har klippet sønnen vår hver 4-5 uker siden han var 4 mnd. Bruker maskin og saks. Først var han lykegyldig. Skremt ved 8-9 mnd. Så bare interessert etter det, men utålmodig. Jeg lar ham ta på klippemaskin, slå den på og av. Det tar kanskje 5 min. lengre, men uten noen tårer. Gjør man det ofte nok, så blir det ikke noe ukjent og skummelt. Bare hopp i det.

Frisørsøsteren min sier at maskin ikke bør brukes på barn under skolealder, da omtrent alle syns det er skummelt og lyden er for mye for de sensitive ørene deres. Tusen ganger bedre å bruke saks.

Det gikk til slutt! Ble ganske bra :)

Beholdt meste av håret på toppen og fikk trimmet sidene og bak.

Funket til slutt å gi litt sjokolade :p

Oi, kjenner jeg gruer meg litt til jeg må få til hakket mer sofistikert klipp enn 'klipp litt der man kommer til de sekundene han sitter i ro' :p

Forsøkte med maskin for første gang på mini i går, og det gikk overraskende bra :) Nettbrett med Mikkes klubbhus fungerte ganske bra her. Lyden brydde han seg ikke noe serlig om, men han liker ting som bråker (kaffekvernen er favoritt, full fart på kjøkkenet om han hører den:hilarious: )

Så greit å lese at andre barn reagerer med skrekk mot hårklippen. Klin umulig å få klipt 4 åringen, får prøve å lokke med iPad og bruke saks denne gangen.

Back
Topp