Masete kommende besteforeldre

Nå er ikke vi der at det er snakk om nr 2, men ingen maste etter nummer 1. De fikk vite tidlig når vi prøvde siden vi hadde fått beskjed om at det kunne bli vanskelig (pcos og stoffskifte).
Svogeren min maste en del, men der ga svigermor beskjed om å slutte med maset.

Jeg tror ingen kommer til å mase om nr 2 (hvis det blir en nummer 2) for vår del, i så fall kommer vi til å være åpne om at nummer 1 tok fire år og fire svangerskap, så ting tar tid. :)
 
Nja, rakk vel å komme et par "jaaa? Blir det flere i gården?" "Planer om flere da?" osv.
Men vi fikk våre såpass tette (ble gravid igjen da eldste var 1,5 år), så rakk ikke helt å komme til masestadiet :)
Har ikke fått noe slikt etter nr 2, har inntrykk av at har man fått 2 barn så er det ikke vanlig å mase om det kommer en nr 3 :p
 
Fortalte ikke at vi prøvde på søsken, og ingen spurte heller
 
Jeg hadde bare sagt at vi ikke har planer om noen flere foreløpig.

Her er det aldri noen som har mast, men så har jeg også vært gravid hvert år siden 2013..
 
Både mamma og svigers, eller rettere sagt svigerfar, maser om når neste unge kommer siden datteren vår er 4 år nå. Kjenner jeg begynner å bli veldig lei av at de maser sånn. Ingen av de vet at jeg har tatt ut spiralen og de vet heller ikke at vi prøver å bli gravide. Når de spør meg så sier jeg bare at spiralen sitter trygt og godt inni der ennå, og at vi ikke har planer om noe nytt barn ennå.

Sannheten er jo at spiralen er tatt ut for noen uker siden og vi har begynt å prøve å bli gravide, men jeg vil ikke at de skal vite noe. Planen er jo å fortelle det med at datteren vår skal ha på seg en hvit genser som det står "jeg skal bli storesøster" på, men det blir når jeg har fått positiv test.

Har dere masete kommende besteforeldre når det kommer til det samme?

Forteller dere til de at dere prøver å bli gravide eller holder dere det hemmelig til dere blir gravide?
Svigerfar maser i ett sett, snuppa her blir to år om en mnd og vi føler vi har god tid. Vi sier ingenting om at vi prøver på nr to, de får vite om en evt graviditet når vi er klare til å dele det.
 
Litt mas. Vi har begynt å planlegge, men ikke sluttet med prevensjon enda. De kommer ikke til å få vite når vi prøver, får vente til positiv test. I mellomtiden sier vi bare «Har du sett han vi har i trassalderen eller?? Det der er prevensjon nok! :p»
 
Back
Topp