Masete kommende besteforeldre

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Både mamma og svigers, eller rettere sagt svigerfar, maser om når neste unge kommer siden datteren vår er 4 år nå. Kjenner jeg begynner å bli veldig lei av at de maser sånn. Ingen av de vet at jeg har tatt ut spiralen og de vet heller ikke at vi prøver å bli gravide. Når de spør meg så sier jeg bare at spiralen sitter trygt og godt inni der ennå, og at vi ikke har planer om noe nytt barn ennå.

Sannheten er jo at spiralen er tatt ut for noen uker siden og vi har begynt å prøve å bli gravide, men jeg vil ikke at de skal vite noe. Planen er jo å fortelle det med at datteren vår skal ha på seg en hvit genser som det står "jeg skal bli storesøster" på, men det blir når jeg har fått positiv test.

Har dere masete kommende besteforeldre når det kommer til det samme?

Forteller dere til de at dere prøver å bli gravide eller holder dere det hemmelig til dere blir gravide?
 
Både mamma og svigers, eller rettere sagt svigerfar, maser om når neste unge kommer siden datteren vår er 4 år nå. Kjenner jeg begynner å bli veldig lei av at de maser sånn. Ingen av de vet at jeg har tatt ut spiralen og de vet heller ikke at vi prøver å bli gravide. Når de spør meg så sier jeg bare at spiralen sitter trygt og godt inni der ennå, og at vi ikke har planer om noe nytt barn ennå.

Sannheten er jo at spiralen er tatt ut for noen uker siden og vi har begynt å prøve å bli gravide, men jeg vil ikke at de skal vite noe. Planen er jo å fortelle det med at datteren vår skal ha på seg en hvit genser som det står "jeg skal bli storesøster" på, men det blir når jeg har fått positiv test.

Har dere masete kommende besteforeldre når det kommer til det samme?

Forteller dere til de at dere prøver å bli gravide eller holder dere det hemmelig til dere blir gravide?

Jeg kommer til å holde prøvingen hemmelig, og svangerskapet hemmelig til lillegutt får vite det om vi får til det. Han får uansett ikke vite noe før etter UL i uke 12/13
Hvis de maser så kan du bare si "slutt å mas" :p for det er jo kjempeirriterende.
 
Ja, jeg håndterer alt sånt med hvite løgner for å slippe mas, med god samvittighet også. Fortalte definitivt ingen at vi hadde bestemt oss for å prøve på nr 2, og ingen av de fikk vite om graviditeten tidlig heller, var vel 12 og 16 uker på vei ellernoe når de fikk vite de (bor i ulike landsdeler og mange timer unna oss, så de omgås ikke akkurat heller). Samme nå når lillebror faktisk bare er noen uker unna, så vet de ikke faktisk termin heller, for jeg orker ikke maset når termin nærmer seg og overtidsdagene begynner (er overbevist at jeg går overtid, så :p ). Da er jeg i min egen "vente på fødsel"-boble og vil helst ikke forholde meg til noen andre enn meg selv, og ihvertfall ikke høre på at ANDRE venter utålmodig på min baby :p

At man prøver er jo helt irrelevant for annet enn foreldrene, med mindre man VIL dele det. Og det gjelder jo alt annet med graviditet, fødsel etc. De som trenger å få vite det (sånn som nå er det relevant at barnehage og planlagt barnevakt vet nøyaktig termin og hvordan ting utvikler seg) får vite det, alle andre får pent vente.
 
Vi fortalte ikke svigermor at vi prøvde å bli gravide, og hun var ganske «på» etter at vi forlovet oss. Da var vi på vei til utredning og IVF og det var tungt å tenke på at vi kanskje aldri skulle få barn. Jeg begynte jo nesten å grine hver gang hun tok det opp. Så da sa jeg det til samboeren min, og han tok en prat med henne om å ikke snakke om barn mer. Eller komme med barnetøy og leker fra da han var liten. Hun lyttet heldigvis og sa ikke noe mer om det.
 
De masa veldig på begge sider hos også. Innen vår var 4 år hadde de gitt opp da og var overbevist om vi ikke skulle ha mer altså. Så de hadde slutta mase innen den tid :p

Vi starta prøvings når vår var 4 år vi også :p Vår fortalte det selv til besteforeldrene at hu skulle bli storesøster da. Veldig stolt jente.

Dessverre trodde jo ingen her på hu da... Så de trodde hu tulla og vi måtte tre inn for å gi beskjed om at det var virkelig sant da :p Såpass overbevist var alle om at vi ikke skullr ha mer gitt etter at masinga deres ikke ga dem noe de første årene. :p
 
Både mamma og svigers, eller rettere sagt svigerfar, maser om når neste unge kommer siden datteren vår er 4 år nå. Kjenner jeg begynner å bli veldig lei av at de maser sånn. Ingen av de vet at jeg har tatt ut spiralen og de vet heller ikke at vi prøver å bli gravide. Når de spør meg så sier jeg bare at spiralen sitter trygt og godt inni der ennå, og at vi ikke har planer om noe nytt barn ennå.

Sannheten er jo at spiralen er tatt ut for noen uker siden og vi har begynt å prøve å bli gravide, men jeg vil ikke at de skal vite noe. Planen er jo å fortelle det med at datteren vår skal ha på seg en hvit genser som det står "jeg skal bli storesøster" på, men det blir når jeg har fått positiv test.

Har dere masete kommende besteforeldre når det kommer til det samme?

Forteller dere til de at dere prøver å bli gravide eller holder dere det hemmelig til dere blir gravide?

Vi sa bare at «det er ikke alltid barn kommer som bestilt» da folk maste mye.. Så fort eldste nærmer seg 2 år begynte de å mase :(
 
Jeg kommer til å holde prøvingen hemmelig, og svangerskapet hemmelig til lillegutt får vite det om vi får til det. Han får uansett ikke vite noe før etter UL i uke 12/13
Hvis de maser så kan du bare si "slutt å mas" :p for det er jo kjempeirriterende.
Ja det er veldig irriterende! Eneste som vet om det er bestevenninna mi, men hun snakker om det samme med meg.
 
De masa veldig på begge sider hos også. Innen vår var 4 år hadde de gitt opp da og var overbevist om vi ikke skulle ha mer altså. Så de hadde slutta mase innen den tid :p

Vi starta prøvings når vår var 4 år vi også :p Vår fortalte det selv til besteforeldrene at hu skulle bli storesøster da. Veldig stolt jente.

Dessverre trodde jo ingen her på hu da... Så de trodde hu tulla og vi måtte tre inn for å gi beskjed om at det var virkelig sant da :p Såpass overbevist var alle om at vi ikke skullr ha mer gitt etter at masinga deres ikke ga dem noe de første årene. :p
Her maser de vel egentlig mer etter hun ble 4 år. Mamma hinta nærmest i stad når jeg snakka med henne kort i tlf. Da snakka jeg helt normalt også spurte hun meg bare om det gikk bra, og jeg var dårlig osv. Da skjønte jeg jo at det var et hint om at hun ville at jeg skulle si "ja jeg er gravid" liksom. Å andre ganger når hun har ringt så sier hun plutselig, "du høres så glad ut, er det noe du vil fortelle?"... Så ja, det er mye mas. Mest fra mamma da. Hun er ekstrem. Men jeg sier ifra da om at jeg ikke syns det er greit. Og jeg sier hver gang at jeg ikke kommer til å si noe om når jeg tar ut spiralen og når vi skal begynne prøvingen.

Gøy å se da at de gleder seg til å få et nytt barnebarn da en gang når det skjer. Så det er jo positivt på den måten.
 
Her maser de vel egentlig mer etter hun ble 4 år. Mamma hinta nærmest i stad når jeg snakka med henne kort i tlf. Da snakka jeg helt normalt også spurte hun meg bare om det gikk bra, og jeg var dårlig osv. Da skjønte jeg jo at det var et hint om at hun ville at jeg skulle si "ja jeg er gravid" liksom. Å andre ganger når hun har ringt så sier hun plutselig, "du høres så glad ut, er det noe du vil fortelle?"... Så ja, det er mye mas. Mest fra mamma da. Hun er ekstrem. Men jeg sier ifra da om at jeg ikke syns det er greit. Og jeg sier hver gang at jeg ikke kommer til å si noe om når jeg tar ut spiralen og når vi skal begynne prøvingen.

Gøy å se da at de gleder seg til å få et nytt barnebarn da en gang når det skjer. Så det er jo positivt på den måten.

Oh lord, skjønner godt du blir lei! Nå har dere jo nettopp begynt å prøve, men sånne ting kan jo være veldig veldig vondt om det ikke går lett med prøvinga og, men det tenker liksom ikke folk over! Håper hun roer seg!
 
Jeg er litt motsatt og greier ikke holde på hemmeligheter som angår meg selv, så jeg fortalte mamma og pappa at vi skulle begynne å prøve og at det sannsynligvis kom til å ta tid. Så for meg det ville være fint å ha noen å snakke med hvis prøvingen skulle bli lang og vanskelig. Det slapp vi heldigvis, men syns det var veldig greit at de visste. :)
 
Oh lord, skjønner godt du blir lei! Nå har dere jo nettopp begynt å prøve, men sånne ting kan jo være veldig veldig vondt om det ikke går lett med prøvinga og, men det tenker liksom ikke folk over! Håper hun roer seg!
Ja å hver gang jeg er på besøk så spør hun "når kommer neste?". Jeg er så lei. Håper også at hun gir seg, eller at vi rett og slett klarer å klaffe ved denne pp. Hadde el forrige uke, eller så har jeg det faktisk i dag. Finner ut av det neste torsdag.
 
Det samme har mamma også gjort. Har sagt til henne at det går ikke fortere om du maser.

Jeg har en liten snakkesalig en, så jeg forklarte han hvordan en baby ble til, og hvorfor ikke alle kan få barn om de ønsker eller når de ønsker :p så han parkerte de ganske godt!
(Vi har riktignok fått vår lille skatt)
 
Hold det for dere selv om det er det dere ønsker. Så får de bare smøre seg med tolmodighet
 
Si at dere ikke skal ha flere barn. Så slutter de kanskje å mase
 
De ga opp etter 12,5 år. Da hadde vi flyttet to ganger, fått en del hunder og pusset opp litt. Når vi fortalte det i uke 16 ble de veldig glad
 
Når noen har mast har jeg vært åpen om at nr. 1 ikke var så lett å få til, men at vi får se om vi skal ha fler og at jeg i så fall ikke ser på det som noen selvfølge å kunne bli gravid. da blir de fleste langt mer ydmyke og maser ikke mer. Så om denne nr. 3 jeg har i magen nå, har nesten ingen mast :)
 
Back
Topp