Masete folk

Haha- den fb-veggen min et stengt for å si d slik [emoji23]
Men jeg tror seriøst d klikker for meg!
Er innafor å slå av telefonen da. Bare å skrive en felles beskjed om at den er avslått fordi du trenger litt ro, f.eks. Så slipper du kanskje at flere maser andre steder..
 
Vern om de første ukene!! Ikke ta i mot for mye besøk. Kos dere og forsøk å sov. Her angrer jeg så mye på at jeg ikke sa nei til så mye besøk, var helt utslitt men enda kom og gikk folk. Føler nesten de første dagene ble revet fra meg. Har lært til neste gang :)
 
Vern om de første ukene!! Ikke ta i mot for mye besøk. Kos dere og forsøk å sov. Her angrer jeg så mye på at jeg ikke sa nei til så mye besøk, var helt utslitt men enda kom og gikk folk. Føler nesten de første dagene ble revet fra meg. Har lært til neste gang :)

Jeg er så todelt på dette. Selvsagt vil jeg vise han fram til alle når han kommer, samtidig vil jeg ha mye fred og ro. [emoji170] hvordan få til dette når man har stor familie?
 
Haha det bildet jeg kopierte tidligere i dag la jeg på mystory på Snapchat og det har ikke vært en tlf eller noe om fremgang[emoji4]skal legge den ut i morgen også tenkte jeg siden den hadde så god effekt[emoji4]
 
Jeg er så todelt på dette. Selvsagt vil jeg vise han fram til alle når han kommer, samtidig vil jeg ha mye fred og ro. [emoji170] hvordan få til dette når man har stor familie?
Snapchat + ta ting etter hva du føler..? Om du FØLER for besøk, ha besøk. Men ikke press deg til å ha besøk. Pluss, det haster gjerne ikke.. Om folk må vente ei uke, liksom.. Eller tre.. Kan ta litt og litt etter hva du FØLER for..
 
Snapchat + ta ting etter hva du føler..? Om du FØLER for besøk, ha besøk. Men ikke press deg til å ha besøk. Pluss, det haster gjerne ikke.. Om folk må vente ei uke, liksom.. Eller tre.. Kan ta litt og litt etter hva du FØLER for..

Ja det er sant, men for besteforeldre og søsken så føler jeg at det haster litt. Når man da har stor familie er det vanskelig å la noen få komme og andre ikke.
 
Bare sånn spørsmål- trenger å vite hvordan dere andre har løst ting.
Jeg er til normalt, ikke en person som svarer på telefonen hver gang det ringer. Jeg har alltid telefonen på lydløs, fordi jeg ikke fikser det konstante bråket telefonen representerer i hverdagen.
MEN nå som d nærmer seg slutten på graviditeten, så føler seg jeg nesten at jeg MÅ svare når folk ringer, fordi visst ikke så tror jo folk at jeg er på føden. Senest før i dag ringte mormor for å sjekke om jeg hadde født, og ho ringer meg aldri!
Så nå sitter jeg jo med dilemmaet nesten, skal jeg si at vi snakkes etter fødsel? At jeg ikke svarer ut måneden i telefonen? Sluttet med sosiale medier? [emoji23] jeg orker jo ikke dette maset heller! Jeg forstår de er nysgjerrige og gleder seg altså, meeeeeeen....
Altså, pappa ringte mamma når jeg ikke svarte her om dagen, for å sjekke om ho visste noe!
Jeg forstår de er nysgjerrige, men kan dette bli støy på føden? Hva gjør jeg med en masete familie? [emoji23]
Har dere andre problemet?

Hva med å fortelle de at de skal få beskjed når det er noe å fortelle? Og så bare gjenta denne beskjeden hvis de spør flere ganger? De må jo skjønne selv at du ikke har tenkt å føde ungen og aldri snakke med de igjen, hehe. De kommer jo til å få vite det når de skal.
 
Jeg er så todelt på dette. Selvsagt vil jeg vise han fram til alle når han kommer, samtidig vil jeg ha mye fred og ro. [emoji170] hvordan få til dette når man har stor familie?
Snapchat! Det er dette min bror har drevet med ihvertfall, og det har fungert helt utmerket. Alle får se lille, og han får hvile og sove uten et ras av mennesker innom. Og som han selv sier, han orker ikke styre så mye med å ta bilder med ordentlig kamera osv. Mobilen er mye enklere å bruke, og så slipper han en haug med bilder lagret som han senere må redigere/styre med.
 
Ja det er sant, men for besteforeldre og søsken så føler jeg at det haster litt. Når man da har stor familie er det vanskelig å la noen få komme og andre ikke.
I løpet av samme uke - hast?
Du får arrangere deg et "jeg kommer hjem fra sykehuset" arrangement og invitere alle. Ta alt i en smell, om ingen kan vente..? Da blir det i alle fall unnagjort. [emoji14]

Jeg synes det selv bare er best å ta det på feelingen. Det er ikke dumt å si "nei, i dag orker jeg ikke". Egentlig. Når man nettopp har født, har vondt OVERALT, og sliter litt med å få til ammingen... Folk bør ha forståelse for det uten å bli såret. Om de blir snurt, får du bare nevne at du er f.eks blitt sydd i glufsa og har litt urinlekkasjer, så du synes det er ok å prøve heale deg selv litt først, før du tar i mot besøk. Kanskje folk klarer tenke seg til selv at det passer dårlig da - uten at de skal bli såret.

Har stor familie jeg og, men.. Besteforeldrene mine blir neppe å se ungen før den er flere måneder gammel.. Bortsett fra besta, men.. Fort gjort de venter til jeg kommer dit heller.
Foreldrene mine kommer nok bortom, i alle fall mamma/stepappa, men.. Da vet jeg også at jeg kan sende dem hjem. Pappa er ikke sikkert han er hjemme engang, men for han haster ingenting. Og ingen av disse blir her noe lenge. Søsknene mine er også lett å sende hjem. De kommer nok helst sammen med foreldrene mine, da bare en av dem er myndig..

Stesøsknene mine bor på andre siden av landet, de klarer seg vel med snap.

Uansett. Blir å ta det som det kommer, og svare ja/nei utfra dagshumøret. Når baby er født er det oss som skal være i fokus. Og det får bare folk finne seg i. Jeg gidder ikke slite oss ut for å unngå å tråkke folk på tærne, i alle fall.. Og folk KLARER vel vente en uke eller to. Eller mer..
 
Back
Topp