Masete folk

Marrylou

Forumet er livet
Julibaluba 2017
It's gonna be May 2019
Bare sånn spørsmål- trenger å vite hvordan dere andre har løst ting.
Jeg er til normalt, ikke en person som svarer på telefonen hver gang det ringer. Jeg har alltid telefonen på lydløs, fordi jeg ikke fikser det konstante bråket telefonen representerer i hverdagen.
MEN nå som d nærmer seg slutten på graviditeten, så føler seg jeg nesten at jeg MÅ svare når folk ringer, fordi visst ikke så tror jo folk at jeg er på føden. Senest før i dag ringte mormor for å sjekke om jeg hadde født, og ho ringer meg aldri!
Så nå sitter jeg jo med dilemmaet nesten, skal jeg si at vi snakkes etter fødsel? At jeg ikke svarer ut måneden i telefonen? Sluttet med sosiale medier? [emoji23] jeg orker jo ikke dette maset heller! Jeg forstår de er nysgjerrige og gleder seg altså, meeeeeeen....
Altså, pappa ringte mamma når jeg ikke svarte her om dagen, for å sjekke om ho visste noe!
Jeg forstår de er nysgjerrige, men kan dette bli støy på føden? Hva gjør jeg med en masete familie? [emoji23]
Har dere andre problemet?

Jeg er til normalt, ikke en person som svarer på telefonen hver gang det ringer. Jeg har alltid telefonen på lydløs, fordi jeg ikke fikser det konstante bråket telefonen representerer i hverdagen.
MEN nå som d nærmer seg slutten på graviditeten, så føler seg jeg nesten at jeg MÅ svare når folk ringer, fordi visst ikke så tror jo folk at jeg er på føden. Senest før i dag ringte mormor for å sjekke om jeg hadde født, og ho ringer meg aldri!
Så nå sitter jeg jo med dilemmaet nesten, skal jeg si at vi snakkes etter fødsel? At jeg ikke svarer ut måneden i telefonen? Sluttet med sosiale medier? [emoji23] jeg orker jo ikke dette maset heller! Jeg forstår de er nysgjerrige og gleder seg altså, meeeeeeen....
Altså, pappa ringte mamma når jeg ikke svarte her om dagen, for å sjekke om ho visste noe!
Jeg forstår de er nysgjerrige, men kan dette bli støy på føden? Hva gjør jeg med en masete familie? [emoji23]

Var en del meldinger rett før der familie lurte på om de fikk vite det når det skjedde. Selvfølgelig sa jeg da! Også sendte bare til nærmeste familie når ting var i gang, og at jeg da av åpenbare grunner ville ha telefonen på lydløs og derfor ikke komme med noen oppdatering før alt var over. Tenkte da alle vet at fødsler kan ta tid. Klart noen få sendte en SMS med spørsmål om det var skjedd etter en tid, det tok jo litt tid. Alle fikk oppdatering samtidig. Så da tenker jeg at det var mest rettferdig, og orker ikke høre i ettertid at noen føler de fikk bli de siste til å vite. Sliter litt med det her også at noen tror at de er sist i køen [emoji20]

Var en del meldinger rett før der familie lurte på om de fikk vite det når det skjedde. Selvfølgelig sa jeg da! Også sendte bare til nærmeste familie når ting var i gang, og at jeg da av åpenbare grunner ville ha telefonen på lydløs og derfor ikke komme med noen oppdatering før alt var over. Tenkte da alle vet at fødsler kan ta tid. Klart noen få sendte en SMS med spørsmål om det var skjedd etter en tid, det tok jo litt tid. Alle fikk oppdatering samtidig. Så da tenker jeg at det var mest rettferdig, og orker ikke høre i ettertid at noen føler de fikk bli de siste til å vite. Sliter litt med det her også at noen tror at de er sist i køen [emoji20]

Jeg ønsker ikke at noen skal vite at vi er på føden jeg, er d sært kanskje? Jeg har bare så lyst til å overraske familien når bølla er født... men kjenner nå de siste dagene at jeg trenger totalt ro og stillhet, noe jeg ikke får [emoji32]

Jeg ønsker ikke at noen skal vite at vi er på føden jeg, er d sært kanskje? Jeg har bare så lyst til å overraske familien når bølla er født... men kjenner nå de siste dagene at jeg trenger totalt ro og stillhet, noe jeg ikke får [emoji32]

Helt med på den! Jeg har bare noen sære som ville blitt fornærma for at de da var skråsikker på at noen visste det var i gang. Her sliter jeg litt med det når det gjelder nyheter. Men ta bare og si til de som maser at du vil ha bølla inne så lenge som mulig, og uansett er det utenfor din kontroll, og folk får vite det tids nok!

Har sagt at kun mamma å pappa får vite når vi drar til sykehus, men KUN dem! De har fått streng beskjed om å ikke si noe til noen..

Andre får beskjed etter bebi er født å vel så det.

Er som her, mormor ringte meg igår. Helt noja for ho hadde drømt så om meg natta før :hilarious:
men svarte at her er hode opp å beina ned, er på sulene enda :smug:

Her er det telefoner SMSer og snap hver eneste dag....kjenner at jeg blir lei. Altså de vet de får vite det når det er overstått, men blant vennene mine så virker det som det er om og gjøre å være første til å få beskjed[emoji85]
Familien er lott roligere, men er så lei av å bli møtt med sympati for at jeg er lei osv, når jeg har klart å snu tankegangen min og egentlig er ganske positiv. Lyst å bare logge av snap og face og sette mobilen på flymodus inntil det er over[emoji23][emoji15]

Tja. La dem bare få panikk seg i mellom..? [emoji14]

Ingen som maser her :p er nr 3, og blir mindre mas for hver gang:p

Siden vi har 2 barn fra før og trenger skyss opp på kk, så blir det en del som får vite om fødselen før den er over. Men det gjør ikke meg noe. Sist tok det lang tid, så da chattet jeg en del med venninner for å få tiden til å gå :p gjør gjerne det nå også. 11 timer på sykehuset føles lengre enn det er! (Ihvertfall når samboeren min sovner) :)

Jeg følte det akkurat sånn med førstemann, gikk seks dager over og trodde ikke jeg skulle holde ut! Jeg syns det er innafor å gi beskjed når det blir for mye, det hjalp i hvert fall her :)

Jeg ville heller ikke at noen skulle vite at vi var på føden eller når fødselen var i gang. Delte bare med dere her inne [emoji6]

Jeg hadde fortsatt som vanlig ift telefonbruk, ikke svart oftere enn vanlig, og sagt at jeg selv gir beskjed når lille kommer. Er det noen som maser mye så hadde jeg sagt at jeg blir stresset av det, og deretter sluttet å svare dem [emoji13] Men jeg er kanskje sær jeg og

Skjønner virkelig ikke dette jaget med dem som absolutt skal være først til å vite. Eller først til å se, for den saks skyld. Vi fikk besøk samme dag vi fortalte at hun var født, til tross for at vi sa at det ikke passet

Jeg ville heller ikke at noen skulle vite at vi var på føden eller når fødselen var i gang. Delte bare med dere her inne [emoji6]

Jeg hadde fortsatt som vanlig ift telefonbruk, ikke svart oftere enn vanlig, og sagt at jeg selv gir beskjed når lille kommer. Er det noen som maser mye så hadde jeg sagt at jeg blir stresset av det, og deretter sluttet å svare dem [emoji13] Men jeg er kanskje sær jeg og

Skjønner virkelig ikke dette jaget med dem som absolutt skal være først til å vite. Eller først til å se, for den saks skyld. Vi fikk besøk samme dag vi fortalte at hun var født, til tross for at vi sa at det ikke passet

Hæ? Tuller du? Besøk selv om dere sa fra at d ikke passet????
Vi snakket akkurat om d her hjemme, vi kommer ikke til å informere noen de første timene, vi ønsker å være i vår egen boble så lenge vi kan! Her er d kun hundepasser som vil få beskjed om p hente pelsbabyene, vi vil faktisk være i fred har vi funnet ut!

Hæ? Tuller du? Besøk selv om dere sa fra at d ikke passet????
Vi snakket akkurat om d her hjemme, vi kommer ikke til å informere noen de første timene, vi ønsker å være i vår egen boble så lenge vi kan! Her er d kun hundepasser som vil få beskjed om p hente pelsbabyene, vi vil faktisk være i fred har vi funnet ut!

Jepp. Var på sykehuset to timer etter at vi gav beskjed om at hun var født. Jeg ventet med å gi beskjed til mine inntil dagen etter at hun var født, og angrer ikke på det [emoji5]

Det er jo bare noe man må føle på selv og som dere bestemmer tenker jeg. Hos oss er det også nr tre, så noen må uansett få vite om det. Så vi forteller det til foreldrene våre i hvert fall. Det er en av de som henter barna regner jeg med. Så holder mannen dem litt orientert om prosessen underveis. Det har han gjort tidligere også. Hvem de forteller det til er egentlig det samme for meg, er uansett ingen andre enn nær familie og venner.

Næreste venner tror jeg at jeg har informert rett i etterkant, men jeg husker ikke helt. De kunne gjerne vist det på veien til for min del, men siden jeg kaster opp fra første rie er jeg ikke så aktiv på telefonen.

Personlig syns jeg det er veldig hyggelig at jeg har så mange nære i familien og blant venner som bryr seg. Så ser ikke på det som mas, jeg er bare takknemlig, men nå er vi jo alle forskjellige. Og hos oss har ingen av oss behov for ro, vi er nok begge ganske ekstroverte av natur.

Er raskt klare for besøk i etterkant også. Hatt mange på besøk på sykehuset dagen etter (født begge sent på kvelden) og med første fikk mamma komme så å si på natta). Med nr to hadde vi middag med kompisgjengen til mannen dagen etter vi kom hjem, så vi er nok generelt ganske åpne for folk som bryr seg.:)

Var ingen som maste her for noen dager siden, det har snudd nå!

Får melding av "alle", til og med svigermor, som aldri sender melding.
Min far, som heller aldri sender melding.

Kollegaer som jeg ikke har snakket med siden desember sender plutselig melding!

Blir gal..!!

Værste var en venninne som klarte å skrive: "uff, synes det er så skummelt å gå overtid, tenk de babyene som har dødd pga det"! Ja, takk for den, det hjelper jo veldig på, er liksom ikke tøft nok å gå slik som dette i utgangspunktet...

Familien vil jo få beskjed når det skjer noe, så de trenger ikke spørre 5 ganger for dagen :p

Bare vær forsiktig med besøk osv. Jeg brant meg på å godta alt for mye nå de første dagene. Babyen er an engel, men jeg får ikke sove da jeg er så bekymra for henne. Er halvdød zombie. Har bare fått Dusjet tre ganger siden fødsel. Besøket på toppen av alt er så stressende. Du er herved advart. ;)

Tok kun besøk av aller nærmeste familie på sykehuset, samt nærmeste venninne. Resten får vente tenker jeg... baby er 17 dager i dag, og vi har ikke hatt besøk enda [emoji6] Men har vært på to besøk, deilig å komme og gå når du vil [emoji106]

Herregud, nå ringer folk ustanselig og spør om noe har skjedd [emoji32][emoji85][emoji49] kjenner jeg er dødslei!!! Er d lov å skru av tlf?

Herregud, nå ringer folk ustanselig og spør om noe har skjedd [emoji32][emoji85][emoji49] kjenner jeg er dødslei!!! Er d lov å skru av tlf?
Bør skrive på fb at 'telefonen er slått av, da jeg trenger ro og unngå mas. Folk vil få beskjed når noe har skjedd'.

... Ellers får du gratulasjoner på fb-veggen din, bare fordi telefonen er avslått, og folk regner med du har født. [emoji14]

Bør skrive på fb at 'telefonen er slått av, da jeg trenger ro og unngå mas. Folk vil få beskjed når noe har skjedd'.

... Ellers får du gratulasjoner på fb-veggen din, bare fordi telefonen er avslått, og folk regner med du har født. [emoji14]

Haha- den fb-veggen min et stengt for å si d slik [emoji23]
Men jeg tror seriøst d klikker for meg!

Back
Topp