Maserier?

Sommerspire 2018

Flørter med forumet
Ved sist graviditet opplevde jeg aldri kynnere eller maserier. Da fødte jeg i uke 36.
De siste dagene har jeg hatt det jeg vil beskrive som mensmuringer med litt strålinger nedover føttene som gir seg etter 1-2 min flere ganger om dagen. Er nå 35+2. Er det dette som er maserier eller er det bare sterke kynnere?

Ved sist graviditet opplevde jeg aldri kynnere eller maserier. Da fødte jeg i uke 36.
De siste dagene har jeg hatt det jeg vil beskrive som mensmuringer med litt strålinger nedover føttene som gir seg etter 1-2 min flere ganger om dagen. Er nå 35+2. Er det dette som er maserier eller er det bare sterke kynnere?

Jeg lurer på det samme. I hele går og i natt har jeg hatt noe som best kan beskrives som menssmerter samtidig med kynnere. Og spesielt når jeg har gjort noe:dead: er i uke 34. Har også blitt litt mer intens med nedpress den siste tiden:inpain: jeg er andregangs og ikke særlig hysterisk om dette er modningsrier, har gått med bekkenløsning siden uke 20 og det er nesten hakket verre :facepalm: så om noen har hatt maserier/modningsrier, vil jeg gjerne høre om detxsmile6

Kynnere er når livmoren (som er en muskel) strammer seg, det kan kjennes på at magen blir helt hard, og hos meg ser jeg tydelig hvor babyen ligger da magen former seg rundt henne og blir helt skjev/rar. :hilarious: mensenmurringer med stråling kan være maserier, men jeg er ikke sikker da jeg ikke har hatt det selv.

Jeg har bare sterke kynnere som er ubehagelige og vonde men ikke like sterke som rier. Jordmor ville jeg skulle ringe sykehuset om de var regelmessige :bag: Men om det er det som egentlig er maserier vet jeg ikke :hilarious: :hilarious: :hilarious:

Back
Topp