Maserier

Gåte82

Glad i forumet
Oktoberfruene 2018
Kan du fortelle hva maserier er? Hvordan de oppleves, hvor lenge man kan gå med de osv.

Kanskje litt utenfor tematikk, men jeg er andregangsfødende og har nå hatt det som kjennes ut som svake rier i halvannen time i alle fall. De varer derimot ikke så lenge noen og 30 sek til 75 sek. Også kommer de med intervall på alt fra 2,5 min til 14 min. Har tatt ett gram Paracet, men tror ikke det hjalp så mye. Er det dette som er maserier? Betyr det at vanlige regelmessige rier kommer snart?
 
Hei!

Maserier er rier har ofte liten effekt på selve fødselen, de kan være smertefulle. Stort sett bruker man ordet når det er veldig uregelmessige, smertefulle kontraksjoner / sammentrekninger som kan komme veldig hyppig uten at det tar seg veldig opp og evt dabber av.

Det høres ut som du har maserier eller modningsrier, det vanskelig å si. Det du forklarer kan være at fødselen er i gang men det kan også dabbe av. Begge deler er helt normalt. Når du er andregangsfødende er det flere som opplever dette at livmoren jobber litt til og fra også over lengre tid flere kvelder på rad, for deretter plutselig at det går over i rier eller stopper helt opp. Ta deg noe godt å spise, et varmt bad eller dusj, prøv å legg deg å få noen timer søvn. Er det rier vil riene vekke deg, er det maserier vil det trolig dabbe av og du klarer å sove.

Du ønsket sikkert et mer konkret svar, men det er dessverre vanskelig å gi. En fødsel kan utvikle seg på utallige måter å en hver opplever smerte og rier forskjellig.

Ønsker deg masse masse lykke til med det som venter deg! Håper uansett om det starter eller ikke at du får deg noen timer søvn.
 
Tusen takk for bra svar. Dette var nok maserier, som nå har begynt å gi seg igjen. Dessverre.
 
Back
Topp