Maserier?

kikki^

Betatt av forumet
Oktobermirakler 2013
Har i ettermiddag og kveld hatt en skikkelig murring i mage/rygg i tillegg til kynnere/sammentrekninger....
Lurer på om dette kan være maserier, modning etc?
Og hvor lenge en normalt kan gå slik før det skjer noe?

Det kan helt sikkert være modning, men hvor lenge det pågår før fødsel er vel helt tilfeldig/individuelt:) behagelig er det iallefall ikke!

Jeg har kun hatt maserier rett før fødsel, et døgn eller to før altså.. Noen kan jo dessverre gå lenge med maserier, får håpe du slipper det for det er ganske slitsomt.. Men altså ikke noe fasitsvar..

Jeg tror denne modningen bidrar mer til hvor fort/lett det går når kroppen endelig kommer igang med fødselen,
mer enn å si noe om hvor lenge det er igjen til fødselen starter.
Kan ikke huske å ha fått et eneste modningstegn før forrige fødsel jeg, og da var jeg ferdig før jeg kom til den uka jeg har kommet i nå.
Denne gangen synes jeg jeg kjenner modningstegn i økende grad, men er fortsatt gravid og vet ikke om det har hatt noe effekt (enda) ;)

Men at kroppen din driver å forbereder seg tror jeg nok ;) Det er bare bra det :) Får håpe det ikke sliter deg ut bare ;)

Eg hadde MASSE masrier i ca 1 1/2 måned før termin me guttungen, ble flere ganger sendt på sykehuset for de mente det var fødselen som var i gang.... Hehe stoppet opp hver gang ;)
Tror nåkk det kan bidra me hvor klar kroppen din er når det endelig skjer.... For når de tok vannet hadde eg 3 cm åpning og så sa det pangstart og i løpet av litt over 1 time hadde eg 9 cm åpning!

Ja det er nok kroppen som forbereder seg, men hvor lenge dette skjer før sove fødselen varierer nok fra person til person og fra gang til gang vil jeg tro. Sist kjente jeg ikke noe før dagen før fødselen , denne gangen har jeg kjent masse allerede og er nok laaaaangt unna fødsel enda.

Fryktelig med maserier her innimellom.. har vært rolig noen kvelder, men har seriøst vurdert å kontakte føden flere ganger allerede.. håper de gjør noe godt for seg iallefall :)

Hvordan går det med deg kikki? Har det gitt seg?

Back
Topp