Maserier

Rossinbolla

Elsker forumet
Dere som har opplevd maserier, kan dere forklare hvordan det kjentes?

Jeg har i noen dager kjent en stikking nederst i magen, som kommer og går med variasjon i intensitet. I dag har jeg kjent det mer regelmessig, og intensiteten er omtrent lik hver gang. Samtidig løper jeg på do hele tiden, og føler meg småkvalm. Virker som at kroppen vil tømmes i alle retninger.

Stikking for meg er modning og når babyen presser seg ned i bekkenet. Maserier er for meg når magen strammer seg,mensmurring. Men liksom for korte til å være rier. Og ikke regelmessige. Bare masete liksom

Termin 31.08.13
Sladrer med *lykkelige*

På 25 min har jeg nå kjent dette fem-seks ganger, og det varer ca 20 sek hver gang..?

Jeg har hatt regelmessige masrier, men de tar seg ikke opp i intensitet. De er bare sykt ubehagelige og plagsomme. Føles som "tak" i magen. Har også hatt stikkninger og murringer, men det er nok mer en del av modningsprosessen.

Hatt ctg registrering to ganger og begge gangene hadde jeg hyppige sammentrekninger.

Det er veldig normalt når man er i latensfasen å denne fasen kan ta lang tid. Er de vonde? Hvis du er usikker på om det kan være rier, går det jo an å ta en tlf til føden.

Termin 31.08.13
Sladrer med *lykkelige*

De er sterkere enn de jeg har hatt før, men det er ikke uutholdelig. Virker som at de kommer oftere når jeg ligger enn når jeg sitter. Er nok ikke rier, men kanskje begynnelsen på noe? :)

Stikkingen er hvertfall ikke maserier. Det er modningstegn og det at babyen graver seg lenger ned. Maserier er "lette rier" - magen strammer seg og en får kramper og mage/rygg sammen med strammingen.

Kanskje det ikke er riktig å kalle det stikking lenger, mer sammentrekninger nederst i magen.

Finner dette på nett, og syns det passer godt med det jeg kjenner:
– Veldig mange opplever dem som mensverk. Følelsen sitter lavt under magen, rundt trusekanten. Mange kjenner det også lavt i korsryggen.
Det kan være vanskelig å vite forskjellen på maserier og tidlige åpningsrier, men løper du mye på toalettet og har løs mage, er sjansen stor for at det er åpningsrier i sving. Dessuten vil maserier aldri ta seg opp i styrke, i motsetning til åpningsrier.

Magen strammet seg og menssmerter som ilet nedover lårene

Back
Topp