Maserier, river

Irismor

Forelsket i forumet
Har det to siste kveldene hatt noe jeg er sikker på er mase/ modningsrier, har liksomnvært for vonde til å være kynnere.. Natt til i dag var jeg helt sikker på at fødselen var i gang, startet med maseriene før jeg gikk og la meg. Våknet flere ganger i løpet av natten av at disse sammentrekningene ble mer og mer smertefulle. Begynte å ta tiden fra halv 2, og ringte til slutt føden, hun sa jeg bare skulle slappe av, for hvis jeg kunne snakke når en ri kom, kunne bare gå og legge meg. Våknet i morges og ingenting mer... Ingen rier, kynnere eller noe annet!!! Seriøst? Er 4 uker til termin, så litt glad, men kan det ikke bare skje noe, og ikke late som det skjer noe... Flere som har hatt det sånn?

Kjenner meg godt igjen i det her ja... Veldig slitsomt. Har tatt det opp med jordmor, og noen kan visst oppleve å ha slike modningsrier/maserier i flere uker før fødsel.

Jeg hadde modningsrier 1 døgn før fødselen kom igang. I det svangerskapet hadde jeg kynnere fra uke 12... og de var heftige og ofte. Så viste med en gang forskjellen. Modningsriene kom i smertefulle tak utover hele natta slik at jeg ikke fikk sove...

Hvil deg nå :) Babyen din kan godt holde seg inne litt til så h*n blir skikkelig stor og sterk :)
Lykke til!! 

Har hatt modningsrier i snart 2 uker nå.. Har blitt lurt skikkelig 4 ganger, der eg har hatt vonde regelmessige rier over flere timer, som plutselig har dabbet av. Men er er 39 uker idag da:) er bra visst du får gå litt til så babyen din blir helt klar:) håper du slipper masse sånt, for blir jo utslitt av det.

Bra det ikke bare er meg.. Blir jo helt sliten av det.. Legen min sa jeg gjerne kunne føde fra nå av.. Babyen var visst stor nok, og jeg er liten.. Veldig liten. Skulle gjerne sluppet falske signaler, kjipt å få håp på at nå får du se babyen..

Så lenge du merker at det dabber av, eller du faktisk kan sovne mellom takene, er det mest sannsynlig bare maserier. Det er jo vanlig å få det på slutten, og de er slitsomme. Smertene kan bli mindre hvis du tar en vanlig paracet, eller unngår aktiviteter som utløser dem... selv om det kan være vanskelig å si at du gjør noe når du prøver å sove, da :P

Jeg opplever at forandring av sovestilling hjelper. Ligge på ryggen er verst. 

Må bare si at jeg syns det var litt teit av jordmor på føden å si at hvis du kunne snakke gjennom en rie, så var det ikke noe å bry seg om.. Folk takler jo smerte forskjellig og ikke alle har såå vonde rier før det er blitt en del cm åpning av det.. Men men! Bra det gikk helt over for nå da, slitsomt å gå med sånne maserier! Håper det er for alvor neste gang da :)

Ymi skrev:
Må bare si at jeg syns det var litt teit av jordmor på føden å si at hvis du kunne snakke gjennom en rie, så var det ikke noe å bry seg om.. Folk takler jo smerte forskjellig og ikke alle har såå vonde rier før det er blitt en del cm åpning av det.. Men men! Bra det gikk helt over for nå da, slitsomt å gå med sånne maserier! Håper det er for alvor neste gang da :)

Må si meg enig i det! Ei venninne av meg hadde rier en hel helg uten at hun merket noe særlig til det, eller var klar over hva det faktisk var!! Det skal sies at hun var i uke 33 da, så hun var vel ikke akkurat forberedt på det, men babyen kom jo den:P 

Jeg også kjenner forsåvidt sånne tak.. spesielt på kvelden, og i går kveld var det litt mer og vondere enn vanlig, men det ga seg jo til slutt (fikk sove etter et par timer).. syntes det er litt vanskelig å vite hva jeg skal kjenne etter igrunn ettersom jeg er førstegangsfødende:P Men det kommer vel for en dag regner jeg med, ut vil han vel uansett;)

Back
Topp