maserier har meldt seg. æææ

Vivv

Elsker forumet
Som http://www.ssb.no/navn/verskriften sier, nå har jeg skikkelige maserier. Er som ekstremt vonde kynnere som sitter i hele magen og rygg og hoftene. Er ikke regelmessige og har hatt de siden kl 13 idag. Ikke gøy å bli "lurt". Hehe
Termin er ikke før 3.mars ifølge ul, jeg mener rundt 15 februar.
Puh..

Skrev overskriften ikke den linken. Vet ikke hvorfor den dukket opp...

Ååh, så spennende da! ;) Tvi tvi ;)

Nesten så jeg hppte jeg skulle våkne i løpet i natt å ha skikkelige rier. Men nei. Sov og våknet litt men ingenting mer desverre. Hehe

Nesten så jeg hppte jeg skulle våkne i løpet i natt å ha skikkelige rier. Men nei. Sov og våknet litt men ingenting mer desverre. Hehe

Jeg hadde aldri regelmessige rier. De kunne komme etter 3 minutter eller 8 minutter og levde sitt eget liv. Forskjellen på riene mine og kynnerne mine var at kynnerne ga seg etter en stund, mens riene bare ble vondere og vondere. Det jeg ønsker å si er at man ikke alltid kan sitte hjemme og ta tiden og vente på regelmessige rier!

Jeg hadde aldri regelmessige rier. De kunne komme etter 3 minutter eller 8 minutter og levde sitt eget liv. Forskjellen på riene mine og kynnerne mine var at kynnerne ga seg etter en stund, mens riene bare ble vondere og vondere. Det jeg ønsker å si er at man ikke alltid kan sitte hjemme og ta tiden og vente på regelmessige rier!

Du har rett der altså. Er bare at disse maseriene kom såppeas sjeldent at jeg viste at det ikke var noe "kraft" i de :-p
Tror det har med at jeg tok modningsakupunktur dagen før og at jeg hadde trasket rundt som aldri før dagen før og den. Kroppen ga meg klar beskjed:-) hehe

Enig i overskriften her altså.. Jeg og mannen prøvde "hoppe i halmen" trikset i går kveld, og det satte i gang et ras med maserier. Var etter et par timer sikker på at noe var i gang, men så sovna jeg og våkna like gravid, men forhåpentligvis er det litt mer modent. Noe må det vel være godt for..

Enig i overskriften her altså.. Jeg og mannen prøvde "hoppe i halmen" trikset i går kveld, og det satte i gang et ras med maserier. Var etter et par timer sikker på at noe var i gang, men så sovna jeg og våkna like gravid, men forhåpentligvis er det litt mer modent. Noe må det vel være godt for..

Sant:-) hehe

Skjønner ikke helt hva maserier er :S Men har de siste dagene hatt smerter fra lysken og nedover lårene og i korsryggen, kan minne litt om krampesmerter, som går over iløpet av 5-6 dype pust. Er dette bekkenløsning eller noen form for kynner?

Skjønner ikke helt hva maserier er :S Men har de siste dagene hatt smerter fra lysken og nedover lårene og i korsryggen, kan minne litt om krampesmerter, som går over iløpet av 5-6 dype pust. Er dette bekkenløsning eller noen form for kynner?

Maserier og modningsrier er det samme :) Dei hjelper til at kroppen modnast for ein fødsel, og kan minnast om ekte rier. Maserier kan komme regelmessig og vonde, samt gjera deg sleten. Men - dei aukar ikkje i styrke. Mange meiner dei er meiningslause, men dei hjelper altså på modninga :)
Kynnere er ofte slik at magen blir hard og gjer det ukomfortabelt, men skal ikkje vera vonde. Kan også komme som tak.
Dersom du googler modningsrier får du opp ein artikkel frå babyverden som gir ein fin innsikt :)
I forhold til taka du har i ryggen og nedover låra tørr eg ikkje seia eksakt, da mangen opplever rier i ryggen og ikkje i magen.

Ok, takk, det er definitivt ikke kynnere da, men ikke sikkert det er modningsrier heller da det går flere timer mellom hvert "tak". Har hatt så fint og enkelt svangerskap, så har vel igrunn tenkt at nå er det beina mine som får litt mer avstand :p

Høres mer ut som bekkenløsning, evt at baby presser på noen nerver.

Back
Topp