Maserier - falsk alarm?

Helt likt her.:: i dag var jeg så forbanna på min egen kropp som ikke gidder å åpne slufsa og starte fødselen, så nå har jeg i trass gått med masse nedpress og jobbet i hagen og vært en tur på rema... kommer aldri til å føde uansett; så kan like så godt bare slite meg ut:hilarious::hungover::hungover:
Det er helt jævli å gå å ha så mye plager nå på slutten:oops: man veit ikke hva man skal gjøre, kan de ikke bare sette i gang fødselen så vi er ferdig med det.. værre med så mye nedpress og plager enn selve fødselen synes jeg:confused: hehe har det likt her ogxsmile9
 
Det er helt jævli å gå å ha så mye plager nå på slutten:oops: man veit ikke hva man skal gjøre, kan de ikke bare sette i gang fødselen så vi er ferdig med det.. værre med så mye nedpress og plager enn selve fødselen synes jeg:confused: hehe har det likt her ogxsmile9


JA! Jeg sa akkurat det samme til mannen! At jeg vil heller ha flere fødsler ennå gå med disse plagene. I dag måtte jeg stå å spise middag, det er faktisk ikke plass til mer baby i magen min nå. Kjennes ut som jeg går med kynnere hele tiden; men det er bare babyen som fyller ut HELE magen:hungover: jeg orker ikke mere. Vil bare sove til jeg skal bli satt i gang om en uke...
 
Jeg har vært plaget med maserier hele dagen og natta nå i 14 dager :confused: Er helt utslitt, siste uken har også kvalmen vært helt forferdelig :yuck: Klarer ikke å spise no særlig, må enten ta litt drikke eller 1/2 brødskive ellers kommer alt opp igjen :hungover:

Så nå er kroppen helt ferdig, kvalm, menssmerter og maserier:hungover::hungover: Kan ikke si jeg elsker å være gravid altså :hilarious:

For meg har det hjulpet med ingefærtabletter og paracet på det verste. Kvalmen kommer alltid rett før maseriene akkurat som et forvarsel. Merker også at i pausene fra de så er jeg ekstra sulten. Mer mat har også hjulpet mot kvalmen.
 
For meg har det hjulpet med ingefærtabletter og paracet på det verste. Kvalmen kommer alltid rett før maseriene akkurat som et forvarsel. Merker også at i pausene fra de så er jeg ekstra sulten. Mer mat har også hjulpet mot kvalmen.

Har prøvd Paracet og varmeflaske og varmt bad ikke no hjelper. :( Har nesten ingen pauser på maseriene mine, så mat er ikke noe jeg prioriterer.
Men føden sa jeg gjorde riktig å fikk i meg nok mat og drikk, tok blodprøver på fredag.
 
Bør jeg ringe føden igjen, har mye flere vonde tak, Tak ca hver 10 minutt, men mange av de er sånn at jeg må tenke på å puste. ( tidligere har de kun være klemmene liksom) :( masse mensmurring har jeg fått også og itillegg har jeg masse blodigslim utflod?

Ble strippet på fredag så fikk beskjed om at det kunne komme litt blodslim, men nå 2 dager etter? :confused:
 
Bør jeg ringe føden igjen, har mye flere vonde tak, Tak ca hver 10 minutt, men mange av de er sånn at jeg må tenke på å puste. ( tidligere har de kun være klemmene liksom) :( masse mensmurring har jeg fått også og itillegg har jeg masse blodigslim utflod?

Ble strippet på fredag så fikk beskjed om at det kunne komme litt blodslim, men nå 2 dager etter? :confused:
Det er i alle fall tre grunner til å ringe føden:
1. Tette rier som jordmor har fortalt deg om
2. Vannavgang
3. Man føler seg bekymret.

Så føler du deg bekymret, så ringer du :)
 
Last edited:
Det er i alle fall tre grunner til å ringe føden:
1. Tre rier på ti min
2. Vannavgang
3. Man føler seg bekymret.

Så føler du deg bekymret, så ringer du :)

Jordmor sa jeg skulle ringe hvis det var 2 rier på 10 min.
 
Det er helt jævli å gå å ha så mye plager nå på slutten:oops: man veit ikke hva man skal gjøre, kan de ikke bare sette i gang fødselen så vi er ferdig med det.. værre med så mye nedpress og plager enn selve fødselen synes jeg:confused: hehe har det likt her ogxsmile9

Håper det snart setter i gang hos oss som er så nær termin. Ble en tur på føden her i går med rier og en kropp som ikke klarte å bestemme seg for om den skulle gå i fødsel eller ikke. Endte opp med forferdelige smerter og en kropp i høyspenn. Det åpnet seg til 2 cm før riene plutselig dabbet av. Jordmødrene var sikker på fødsel, så de ble overrasket når riene stoppet etter så mange timer. De mente riene var godt etablert, men neida det ville ikke denne kroppen være med på :smiley-ashamed004 så nå går jeg her med mine 2 cm åpning og håper det setter i gang på ordentlig snart! Er møkklei nå :sick009
 
Håper det snart setter i gang hos oss som er så nær termin. Ble en tur på føden her i går med rier og en kropp som ikke klarte å bestemme seg for om den skulle gå i fødsel eller ikke. Endte opp med forferdelige smerter og en kropp i høyspenn. Det åpnet seg til 2 cm før riene plutselig dabbet av. Jordmødrene var sikker på fødsel, så de ble overrasket når riene stoppet etter så mange timer. De mente riene var godt etablert, men neida det ville ikke denne kroppen være med på :smiley-ashamed004 så nå går jeg her med mine 2 cm åpning og håper det setter i gang på ordentlig snart! Er møkklei nå :sick009
Åh høyrtes slitsomt ut... føler med deg. Trur du dei setter deg i gang ila dagen viss det ikkje skjer noko? Sia du allerede er litt på gli? Haddejo vore ålreit å Komt seg vidare når du første var der og i gang! Lykke til :)
 
Opplevde det samme i forgårs - maserier hvert 10. Min som gikk over. Dro på sjekk kl 10 siden babyen var så rolig. Hadde 4 cm åpning og helt moden så har fått igjen for alle vonde kynnere. Dro hjem siden riene hadde stoppet helt opp. Startet igjen kl 14 med rier ca hvert 5. Min og da skjønte jeg forskjellen på maserier og fødsel. Riene ble aldri helt regelmessige, men økte i styrke og varighet opp til 3 minutters varighet. Kl 1700 kom barnet!
 
Jordmor sa jeg skulle ringe hvis det var 2 rier på 10 min.

Var inne en gang med premature rier som jeg trodde var hvert 10 minutt. De ble litt stressa da det slo inn 4 stk på 10 min, 5 slike dager ga åpning. Etter det stoppet det like brått som det begynte, siden har det bare vært modningsrier.
Flere ganger har jeg hatt ordentlige rier, gir ordentlige utslag og alt, men det stopper opp igjen. Det er som man sier, at man kjenner de igjen, men neste runde med rier så drar jeg vel ikke før i siste sekund :p
 
Opplevde det samme i forgårs - maserier hvert 10. Min som gikk over. Dro på sjekk kl 10 siden babyen var så rolig. Hadde 4 cm åpning og helt moden så har fått igjen for alle vonde kynnere. Dro hjem siden riene hadde stoppet helt opp. Startet igjen kl 14 med rier ca hvert 5. Min og da skjønte jeg forskjellen på maserier og fødsel. Riene ble aldri helt regelmessige, men økte i styrke og varighet opp til 3 minutters varighet. Kl 1700 kom barnet!
Wiii gratulera så masse :Heartred håpa det står bra til og at du fekk ein bra opplevelse :)
 
Eg har ikkje heilt skjønt kva de har snakka om med maserier ;) men no trur eg at eg skjønnar det:woot: det er skikkelig ubehagelig... og slitsomt...Og vondt :wtf:
Detta begynte i går, og må pusta meg gjennom dei.får ubehag heilt opp i halseN. Skjønner ikkje korleis de har holdt ut med det i fleire dager/veker:woot: satsa på det kan skje noko snart!
 
Back
Topp