Maserier / barnet som beveger seg?

Meena

Flørter med forumet
Klarer ikke helt å skille på om det er kynnere/maserier som setter fart på babyen, eller om det er babyens bevegelser nedover som gir maserier i ryggen (og i underlivet). Holdt på siden i ettermiddag, og har jo hatt det litt sånn tidligere kvelder også... enda mer ikveld... Ubehagelig er det ihvertfall, men føler ikke det er noe jeg kan ta tiden på.  Lillegutt er ihvertfall veldig aktiv - og ryggen verker i ett....

Klarer dere skille hva som er hva hos dere?

Her er jeg gravid for 3. gang, men føler meg like uviten på alt som skjer denne gangen også.. ;) Eneste kynnere jeg har hatt og noe vannvittig stikkinger i tissen.. (nedpress?) Men jeg vet i allefall at det skal gjøre DRITVONDT når jeg skal dra til føden.. ;) ellers har jeg ikke oppdaget noen slippropp på de to andre heller, så usikker på det også! Men jeg venter uansett på rier som er vonde, bare.. ;)

Merker at det er mer enn kynnere, siden det setter seg i ryggen - så det er vel maserier... Men rier tror jeg ikke det er, for det er umulig å ta tiden - det er mer eller mindre konstant i ryggen med kynnere i mage som kommer og går- og babyen beveger seg MYE.. 

Andregangs her, men kan ikke huske hvordan det var sist nei ;) Kanskje maserier som driver babyen lenger ned? Kanskje babyen trenger å bli litt "vant med" rier og forberedt til fødselen, så de kjenner igjen det som skjer... jaja, det er vel godt for noe ;)

det er fordi det er fullmåne :) hehe... nei da, men jeg har en veldig aktiv baby nå i kveld. akkurat som dere beskriver..

Min baby er den siste uken blitt kjempe rolig.. men har det samme noen ganger når den beveger på seg. får kjempe vondt, nesten som jeg ikke vet om smerten er pga kynnere eller bevegelsen til baby...

Hehe, kan godt hende det er fullmånen som gjør sine virkninger, men tviler på at det resulterer i fødsel her - kanskje litt ektra "push" på modning her ja, for mye vondter  i mage, rygg og nedentil ikveld, hehe....  vondt når babyen beveger seg faktisk... Men mere vondt skal vi få ;) - så vi får venne oss litt til smerten ;)

Her har han hoppet rundt i magen som en tulling. Og jeg har både nedpress og mensenmurringer. strikkepinner i tissen føles det som! :P haha 
Så kanskje fullmånen har noe med det å gjøre? hø hø

gullkua skrev:
Her er jeg gravid for 3. gang, men føler meg like uviten på alt som skjer denne gangen også.. ;) Eneste kynnere jeg har hatt og noe vannvittig stikkinger i tissen.. (nedpress?) Men jeg vet i allefall at det skal gjøre DRITVONDT når jeg skal dra til føden.. ;) ellers har jeg ikke oppdaget noen slippropp på de to andre heller, så usikker på det også! Men jeg venter uansett på rier som er vonde, bare.. ;)

Signerer alt, bare at jeg er 2. gangs :-)
Har fått mer vondt i ryggen de siste dagene. Men snuppa er enda ikke festet, og ligger høyt oppe og boltrer seg viste UL idag, så dette tar nok tid...
Og de "vondtene" jeg har nå er som massasje sammenlignet med riene jeg venter på. Usj!

Har ikke kjent noe til kynnere i dette svangerskapet, alt har egentlig bare vært greit.
Men nå den siste tiden har nedpresset virkelig økt, og på kvelden og natta kan det kjennes ut som maserier. Pluss at den lille i magen blir vanvittig urolig.
Jeg tror i alle fall det er maserier, for jeg hadde ikke sånt med førstemann.
Det kjennes i både ryggen og nederst i magen. Ikke noe jeg kan ta tiden på, og stort sett veldig uregelmessig.. Så regner med at det enda tar litt tid her :-)

Back
Topp