Mase/modningsrier

mageboeren

Betatt av forumet
Hvilke erfaringer har dere med dette?
Selv tror jeg jeg hadde dette gjennom mer eller mindre hele natten i natt.
De kan beskrives som mensmurringer, som kom regelmessig, bygget seg opp og forsvant igjen etter kanskje 30 sek? (tok aldri tiden) og kom igjen med minutters mellomrom. Det var ingen sammentrekninger i livmor, slik kynnere gjør så magen blir hard. Smertene lå kun helt nederst mot underliv, bekken og rygg. Ikke skikkelig dritvondt, men jeg tok til slutt en paracett i halv fire tiden i natt, rett og slett for å prøve å sove meg gjennom de. De døyvet litt, men forsvant ikke helt av smertestillende.

Kan dette være mase/modningsrier? Evt hvor lenge i forkant av fødsel har dere hatt noe lignende?
Har jo hørt at dette kan komme uker før fødsel, men også like før.
Er 38+1 i dag.

Selv om jeg har født før kan jeg ikke huske å ha opplevd lignende. Jeg ble satt i gang fire dager over termin, og hadde dermed ikke en helt naturlig fødsel med naturlige rier, så dette er helt nytt for meg:-)

Jeg har hatt slike som du beskriver de to siste ukene. Vet ikke om det er maserier eller kynnere eller hva det er, men her har det hvertfall åpnet seg 1 cm, så noe positiv har de jo ført med seg :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Hehe, det var jo både postitivt og negativt å høre. Negativt mtp at du har hatt det så lenge allerede, men positivt at det faktisk skjer noe med modningen:-) Hvor lenge har du til termin?
Uansett, lykke til med tiden som kommer:-)

*sniker fra juli*

Hei junimammaer! Jeg har hatt mye ned press i bekkenet, samt i korsryggen. De to siste dagene har jeg fått slim (egghvitt, også ble den gul) jeg kjenner også at når jeg får de smertene at beina mister følelsene sine.

Er det vanlig plager, eller er det modningstegn?

Jeg er 34+2

Sent from my iPhone using BV Forum

Hvilke erfaringer har dere med dette?
Selv tror jeg jeg hadde dette gjennom mer eller mindre hele natten i natt.
De kan beskrives som mensmurringer, som kom regelmessig, bygget seg opp og forsvant igjen etter kanskje 30 sek? (tok aldri tiden) og kom igjen med minutters mellomrom. Det var ingen sammentrekninger i livmor, slik kynnere gjør så magen blir hard. Smertene lå kun helt nederst mot underliv, bekken og rygg. Ikke skikkelig dritvondt, men jeg tok til slutt en paracett i halv fire tiden i natt, rett og slett for å prøve å sove meg gjennom de. De døyvet litt, men forsvant ikke helt av smertestillende.

Kan dette være mase/modningsrier? Evt hvor lenge i forkant av fødsel har dere hatt noe lignende?
Har jo hørt at dette kan komme uker før fødsel, men også like før.
Er 38+1 i dag.

Selv om jeg har født før kan jeg ikke huske å ha opplevd lignende. Jeg ble satt i gang fire dager over termin, og hadde dermed ikke en helt naturlig fødsel med naturlige rier, så dette er helt nytt for meg:-)

Sniker fra april14.
Kan være masrier du har hatt ja:)
Jeg fikk masrier helgen før jeg fødte. Hadde masrier på fredag, lite på lørdag, hadde på søndag, ikke no på mandag og de vanlige riene kom på tirsdag, onsdag ble det fødsel:)

Back
Topp