Mas rundt termin!

Tullemor85

Flørter med forumet
Mulig jeg er et forferdelig menneske som sier dette høyt, men jeg er så lei folk som maser på meg om jeg har får baby enda! Har termin til søndag, og skjønner at folk er spente, men jeg blir bare irritert av at folk skal bare sende mld eller ringe for å spørre om det, det er aldri for å snakke om noe annet, og det blir til at jeg nesten ikke vil ta telefonen når det ringer.. Er jo like utolmodig selv... Og ikke minst alle som sier; nå er du svær!, der er det vel flere osv... Dagens utblåsning! Off! Blir godt å få ut guttungen nå tror jeg

Jeg har gitt beskjed til familie og venner at de gjerne må ringe for og skravle om løst og fast, men er det bare for å sjekke hvordan formen og status er, så kan de la være ;)
Terminen min er 13, men overtidsdatoen er faktisk ikke før 24, så etter 24 må de gjerne begynne å mase, da blir jeg satt i gang uansett :p
Fortell dem at du synes det er slitsomt, og at du blir irritert! Du vil jo informere de så fort gutten din er her, og det skjer ikke fortere fordet om de maser ;)

Folk mener det jo bare hyggelig vil jeg tro, liksom vise litt engasjement for hva vi går igjennom :) men det de ikke vet er at det er sykt slitsomt når det er FLERE som stiller akkurat de samme spørsmålene, som stiller de akkurat like ofte og irriterende :P så for oss som mottar er det sykt irriterende!
Jeg har tatt megselv i å bli litt smågrinete på alle som stiller meg spørsmål ang graviditeten. Har snakket om det så mye nå at jeg et gått lei! Jeg vil bare prate om noe annet enn hvordan jeg har det, hvor stor magen er og at noen bare har et stort behov for å fortelle hvor utrolig vakre de synes gravide er! Jeg føler meg tung, feit, lei og sliten, så begynner å bli dritt lei!! :) så veit veldig godt hvordan du har det! :) men må bare holde ut! :D kommer sikkert til å savne oppmerksomheten når det er over :D

Uff, jeg vet akkurat hva du mener! Termin om to dager, og her har folk mast i ei ukes tid.. I går svarte jeg ikke en eneste tlf, jeg la ut status på fb før jeg la meg. Den informerte om at jeg er like feit, så tagget jeg alle som hadde mast den dagen :p man er et menneske selv om man er gravid, og det er fryktelig slitsom å be folk slutte å mase.. :o jeg har nesten blitt lei av folk gjennom svangerskapet, så mange meninger og ikke minst hva folk har lov til å spørre gravide om, evt kommentere til gravide..

At mamma ringer å hører om formen og spør er greit. Men synes det hadde vært rart om andre hadde gjort det uten å "slå av en prat" om andre ting også. Uff regner du med at du blir nedrendt på sykehuset også da eller, hvis folk er så nyskjerrig i intressert?

At mamma ringer å hører om formen og spør er greit. Men synes det hadde vært rart om andre hadde gjort det uten å "slå av en prat" om andre ting også. Uff regner du med at du blir nedrendt på sykehuset også da eller, hvis folk er så nyskjerrig i intressert?
Er stygt redd for at det blir mye "mas" på sykehuset også.. Er flere venner som har sagt dem skal komme å besøke meg der, og føler liksom ikke at jeg kan si nei, men får bare ta det som det kommer:-) har sagt til samboer at han får gå ned med baby og vise fram hvis jeg ikke orker :-) tenker jo sånn besteforeldre har førsterett når det gjelder besøk på sykehuset, er det ikke det som er vanlig?

De er nok spente på hvordan det går tenker jeg, og ikke noe baktanke mer enn som så. Og mennesker dom ikke har vært gjennom det spesielt kjenner ikke den følelsen du sitter med nå. :-)
Men skjønner godt at du blir lei av forespørselen om bebisen er kommet, er lei selv jeg. Haha

Er stygt redd for at det blir mye "mas" på sykehuset også.. Er flere venner som har sagt dem skal komme å besøke meg der, og føler liksom ikke at jeg kan si nei, men får bare ta det som det kommer:-) har sagt til samboer at han får gå ned med baby og vise fram hvis jeg ikke orker :-) tenker jo sånn besteforeldre har førsterett når det gjelder besøk på sykehuset, er det ikke det som er vanlig?
Jo det er jo det. Venninnene dine har jo sikkert lyst til å møte deg også og ikke bare baby. Besøkstiden er som regel bare en time hver dag, så du får bare informere de om når klokkeslett det er. De slipper ikke inn utenom, de første barselavdelinger godtar bare pappaer og søsken utenom besøkstiden. Så går det an å si at du ikke er i form til besøk og at de kan komme når dere kommer hjem.

Det syns jeg var veldig slitsomt sist.Hver morgen ringte tlf om det var noe nytt,når du i tillegg går overtid blir det mye.Men her var det tlf hver dag etter hun var født også.Skjer det samme denne gang kommer jeg til å skru av tlf og gi beskjed.Kjekt at de bryr seg,men med måte:-)

helt enig! Besteforeldre skal få besøke på sykehuset ! Men når vennindene er så søte å sier at de gleder seg såååå til lillegutt kommer, og at jeg må si ifra når han er ute, så de kan komme å besøke, så synes jeg det er frekt å si at det er uaktuelt! Men det er faktisk uaktuelt! Veit ikke om jeg vil ha besøk av de med det første når jeg kommer hjem heller! Jeg har to uker med samboeren og babyene hvor vi må venne oss til vårt nye liv, og bli litt kjent med babyen! Jeg har ikke lyst på masse besøk som tror og håper de kan dulle med babyen min! :O hjelpes! Tror jeg må bli litt tøffere, å si det som det er ! :)

Jeg håper jeg kommer fort i sånn halvveis god form så jeg orker besøk hjemme ganske tidlig, ellers blir det vel enda mere mas :-) Hehe.. Off, er jo koselig også da, misforstå meg rett damer :-)

De tror sikkert de er kjempehyggelig når de spør, men nå kjenner jeg at jeg begynner å bli lei. Ikke bare av at folk spør hele tiden, men jeg vil treffe henne nå!

Her har ingen begynt å mase utenom pappa :P Han er utålmodig… Har framdeles en stund til termindato (20.feb), så blir vel mer mas når det nærmer seg..
Vi har gidd beskjed til venner og kjente at vi ikke ønsker besøk på sykehuset utenom nærmeste familie.. Da holder det med søsken, besteforeldre og oldeforeldre…

Mamma ringte nettopp nå. Jeg tok telefonen og så "hei. Nei jeg har ikke født enda." :p hun svarte "nei du har ikke det nei" hvorpå jeg spør "ja det var vel derfor du ringte?" Joda det var det... :p

Kjenner jeg selv er spent hver morgen jeg logger meg inn her for å de om noen er i fødsel eller har født :)

Mamma ringte nettopp nå. Jeg tok telefonen og så "hei. Nei jeg har ikke født enda." :p hun svarte "nei du har ikke det nei" hvorpå jeg spør "ja det var vel derfor du ringte?" Joda det var det... :p

Kjenner jeg selv er spent hver morgen jeg logger meg inn her for å de om noen er i fødsel eller har født :)

Her maser svigermor.. Jeg tenker jo at de er veldig dumme, så klart de får vite om at de har blitt besteforeldre når den tid kommer ;) det sier seg selv syns jeg.. At de får beskjed altså :p

Ja, det synes jeg også sier seg selv! Svigers har selv født fem barn, og hun sa at jeg burde si ifra til sykepleierne at de skulle jage hjem besøket når besøkstiden var over :p men det er faktisk lov å si til venninner osv.at du ikke vil ha besøk på sykehuset - det er ikke for moro skyld at man ligger der. Det er også lov å si til telefonterroristene at du skjønner at de gleder seg veldig, men det er mange som maser og du trenger hvile før fødselen så du hadde satt pris på om de kunne la vær å mase hver dag. Og love dem å si ifra :)

Eg gikk i jobb helt til permisjon og heldigvis har mine kjempe gode kollegaer kun spørt en gang om ikkje gutten er kommet :P ellers preiker vi om løst og fast.. men i går når eg var hjemme med pappa så sporte han 28 ganger på 12 timer om det gikk bra med meg, og sa at eg måtte bare ikkje begynne med noe fødselsstyr før mamma kom hjem fra jobb for han var ikkje helt klar for å kjøre meg til sykehuset... :P øellers er det mange som spørr og graver daglig og flere som sier eg er nødt til å komme på besøk til de når eg har født... Hmm, eg komme på besøk? Hvorfor skal eg drive å gå på besøk til gud og hvermann de første ukene?? Hrmf... Nei.. eg har alliert meg med mamma som har sagt ho skal sørge for ro og fred hjemme :P

Sent from my HTC One X using Tapatalk

Vi tillater ikke besøk på sykehuset i det heletatt. Da skal fokuset vårt være på ammingen og å bli kjent med babyen selv.

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Back
Topp