Mas om navn....

Frk Spent

Mai 2014 mamma :)
Mailykke <3
Blir sprø, samtlige i slekta er så veldig opptatte av navn for tida; om vi har bestemt oss, hva vi liker og dem legger ikke skjul på hva dem foretrekker eller ikke kan fordra. Naive meg trodde dette kunne være en greie mellom meg og sambo i ro og mak :p Vi har en egen hemmelig liste og vil holde kortene nærme brystet til lillegutt kommer for å se hva han kler. Hvorfor må alle mase så fælt...?

Uff, det høres ikke kjekt ut! De burde vite at det er ikke opp til dem, men dere alene å bestemme navn. Føler det er akkurat som de brudekjole-showene, hvor hele familien og venner er med og dømmer ned drømmekjolen til bruden. Dere burde kanskje si fra at uansett hva navn dere går for, så er det opp til dere og at folk burde ikke si noe hvis de ikke kan si noe fint.
Uansett, lykke til :)

Opplever det selv. Også skal alle synse og foreslå:-/ jeg har jo drømt om samme navn siden dagen etter oul, men det hjelper jo dårlig når gubben er helvrang:(

Pappa er spesielt ille. Han sier direkte æsj og fysj når han får servert navn han ikke liker.... *sukk* det skal ikke væra enkelt:(

Men tror at mange spør og graver fordi et navn vil gjøre det mer virkelig og de føler at de får knyttet seg mer til det ufødte barnet:) og det kan jeg jo sånn sett forstå, men konstant mas med kun dagers mellomrom kan de spare seg for. Vi annonserer det jo så fort vi oppnår enighet, men per nå gror jeg vi må få inn en nøytral megler....

Vi har funnet navn, men til de som maser så sier vi bare at vi ikke har bestemt oss. Uansett kommer vi ikke til å fortelle dette til noen før han er født :) om de ikke liker navnet så får det bli deres sak, det trenger de ikke dele med meg om de er interessert i å holde en god tone videre :) Sånn er det bare :)

Heldigvis er det ingen som "maser" om det her :) I min familie er det vertfall vanlig at navnet kommer etter fødselen :)

Her har hele slekta vært med på diskusjonen fra vi fikk vite at det er guttebass der inne :) synes bare det er koslig jeg, men er jo så klart avhengig av hvordan de bidrar! Æsj og fysj er det ingen som sier, heldigvis, men ser jo fort om de ikke liker et navn ;) nå har vi forøvrig bestemt oss tror jeg, og storesøster har allerede begynt å kalle han det!!

Fordi folk er nysgjerrige:) Mange nysgjerrige her hos oss også. Vi har ikke kommet et steg på veien engang.

Mange bidrag her og.. Som f.eks det er jo de såååå mange som heter fra før.. O.l .... Drittlei meninger og ideer

Kjære tid, er så velsigna med en familie som holder god avstand til alle avgjørelser. Ingen har hinta om navn. Nå er jeg superutålmodig og har ikke klart å holde navnet hemmelig, ingen har jublet høyt, men det er ikke helt våre familier uansett, alle virker fornøyde. Ingen har sagt noe annet ihvertfall.

Vet ikke hva jeg hadde sagt om folk hadde begynt å gi "gode råd og tips", eller om de hadde sagt æsj og fysj. Tror jeg hadde blitt sur og sta og sagt "vel, det er det han skal hete, så det er ikke noe å gjøre med uansett."

Hvorfor skal folk mene så mye om barna våre?!?!

kjenner jeg blir irritert av og lese her... Var SÅÅÅ glad da ingen i noen av våres familier blandet seg inn, fikk bare tilbakemeldinger om hvor fint navn vi har valgt :)

Back
Topp