Maruis vognteppe.. Noen som kan hjelpe ?? :)

-blomsterpiken

Forumet er livet
Juli13-jentene
VIP
Noen som ser sinn lyst på å hjelpe meg litt?? Er så redd for å feile og hele teppe skal ødlegges :/

Eg har nå strikket ferdig teppet og mønsteret.
Og kommet itl der det står :
- Sett M på hj.pinne.
Er det selve maskene som eg har strikekt nå som eg skal ta over på hjelpe pinne( tråd som eg bruker? )
- Sy tette maskinsømmer i klippe m og klipp opp.
Hvordan syr eg i dem maskene? Med maskin? Er så redd for å gjøre feil

Bj

Har og strikka det vognteppet. Syns slutten på oppsdkrifta va veldig dårlig. Vart skuffa. Eg gjor det samme som på starten. Altså la opp seks masker på endane... men det va no min mpte å gjere det på. Så tok eg opp masker på langsidene. To på rad og så hoppe over en heile vegen.
Lykke til. Håper din blir finare en min.

Har og strikka det vognteppet. Syns slutten på oppsdkrifta va veldig dårlig. Vart skuffa. Eg gjor det samme som på starten. Altså la opp seks masker på endane... men det va no min mpte å gjere det på. Så tok eg opp masker på langsidene. To på rad og så hoppe over en heile vegen.
Lykke til. Håper din blir finare en min.
Har du bilde?

Jeg vil også veldig gjerne se bilder :) har strikker det teppet to ganger, fikk svigermor til å sy det :)

Jeg har kommet til syinga selv, gruer meg litt :p Men som jeg forstår oppskriften skal jeg sy to striper nedover, klippe opp, feste stoffet på undersiden, og så strikke en remse på hver side (som jeg setter på samme pinne som toppkanten når jeg kommer dit), for å så feste den langs siden . Har kjøpt et blått fleece teppe jeg tenkte å klippe og sy til på undersiden.

Back
Topp