marsipankake med blåbær

panterinnen

Gift med forumet
Noen her som har laget det før? eller vet hvordan det er å lage dette 1 dag i forveien??

dytter... ingen som kan hjelpe meg??

Jo litt hjelp var det jo, men har lest en del steder at bunnen gjerne blir grønn når man blander den med blåbær? også har jeg hørt at marsipan gjerne blir svett hvis den står i kjøleskapet og det høres jo ikke noe godt ut [:'(]

Ville nok ha gjort det meste ferdig, men ventet med marsipanlokket til dagen den skal spises. Kutt ut sukker i kremen uinder marsipanlokket. Da svetter den mindre.

ORIGINAL: panterinnen

Jo litt hjelp var det jo, men har lest en del steder at bunnen gjerne blir grønn når man blander den med blåbær? også har jeg hørt at marsipan gjerne blir svett hvis den står i kjøleskapet og det høres jo ikke noe godt ut [:'(]

Hjelper å sette den i en eske eller legge en papp plate bak inntil veggen i kjøleskapet.
Jeg pleier bare ha de stårnde uten eske,men jeg har eget kakekjøleskap som ikke åpnes og lukkes så ofte.

Du kan pynte og fylle den dagen før,ikke noe problem det[;)]

ORIGINAL: Ihne

Jeg tok vaniljekremen under blåbæra, sånn at det ikke rant så veldig ned i bunnen så den ble helt klissen.
Men nå skal jo bløtkaker være "våte"[8D] Kaka mi var ihvertfall blå-rød (inni) pga blåbære.

ja men blårød e jo fint da.. men ikke mye delikat hvis den får sånn mugg farge hehe [:D]
Men vaniljekrem under skal jeg også gjøre.. smart!!

ORIGINAL: nuttis

Hjelper å sette den i en eske eller legge en papp plate bak inntil veggen i kjøleskapet.
Jeg pleier bare ha de stårnde uten eske,men jeg har eget kakekjøleskap som ikke åpnes og lukkes så ofte.

jeg har ikke noe eske å putte den inn i men kanksje pakke den inn i plast?!

ORIGINAL: nuttis

NEI,ikke plast...da svetter den garantert.La den stå åpent eller legg en plate bak den i kjøleskapet.Ikke lukk opp kjøleskapet så ofte så det blir en jevn temp inni der.Og marsipan smelter om den kommer i kontakt med vaniljekrem.
jeg har ikke noe eske å putte den inn i men kanksje pakke den inn i plast?!

Her kan du se hvordan jeg fyller en kake,klikk på bildene så står det forklaring.

http://s446.photobucket.com/albums/qq187/leneknudsen/man%20u/

Ta en titt i bloggen min,så kanskje du finner flere tips og oppskrifter du kan bruke[;)]

Så flink du er!!!

Kanksje jeg rett og slett skal ta fyllet i kaken i dag også legger jeg marsipanen på i morra og pynter den da?? så står den ikke så lenge i kjøleskapet mener jeg?!

Går sikkert bra om du pynter den også,men om du har tid i morgen kan du jo ta det da[;)]men husk at vaniljekrem må ikke i kontakt med marsipanen.

Back
Topp