Marshmallow fondant (matfett)

Vesla85

Gift med forumet
Tenkte jeg skulle prøve meg på mmf i morgen! Ser det skal være 2ss matfett. Hva er matfett? *føler seg dum*

Kan jeg bruke vanlig olje, eller må jeg bruke eks Flott matfett? Teit å kjøpe en hel pakke flott, når jeg bare trenger 2 ss [;)]

jeg har brukt vanlig melange![:D]

jeg glemte det forrige gang og brukte vann i stedet... Funka like fint:)

Brukte vanlig olje, jeg.

Delfia eller flott er best,men du kan bruke vanlig rapsolje.Delfia og flott har klar farge [;)] Det kan også smøres på underlaget når du kjevlet ut lokket i stedet for melis.

eg pleier å bruke soyaolje, og det går kjempe fint.. har ikke prøvd noe av de andre forslagene her, så kan ikke si om det e bedre eller værre da..

Har jo soyaolje stående. Skal jeg bare ta sjansen på det? Hmm..

Eller burde jeg bruke delfia/flott for at lokket skal bli helt hvitt?

Men dette fettet er jo hardt, skal det smeltes sammen med resten i microen da, eller?

jeg beruker alltid vanlig smør,som smeltes i microen,har laget mmf sikkert 30ganger,og den blir alltid kritthvit, men olje funker helt sikkert,men har ikke prøvd.

ORIGINAL: ohBaby!

jeg beruker alltid vanlig smør,som smeltes i microen,har laget mmf sikkert 30ganger,og den blir alltid kritthvit, men olje funker helt sikkert,men har ikke prøvd.

Okei! Men melange har jeg jo også såklart, så da bruker jeg det! [:)][:)]

Ah, er veeeldig spent på dette gitt! Må si jeg er en katastrofe på kjøkkenet, hehe..

¨det går såå fint!!!! blir det klissent,ta mer melis1 og smør bollen med fettet:) legg det tett i plast til det skal brukes,når du kjevler ut,bruk hvetemel,melis gjør det ofte mrer klissent da..

ORIGINAL: ohBaby!

¨det går såå fint!!!! blir det klissent,ta mer melis1 og smør bollen med fettet:) legg det tett i plast til det skal brukes,når du kjevler ut,bruk hvetemel,melis gjør det ofte mrer klissent da..

Oh, det var bra du sa! Har bare lest at man skal bruke melis når man kjevler ut også! men da skal jeg jammen meg bruke mel [:)]

ja,bare bruk så lite som mulig,og så koster du bare av det overflødige! :):):)

Back
Topp