Mars baby: vognpose eller dyne?.

Dahlia83

Flørter med forumet
Skal man ha vogn pose eller dyne i dypvogna da tro, og dun/vinter Eller helårs eller hva? Hadde februar baby sist men årene går og husker ikke hva jeg gjorde den gang..
 
Har både januar og februar barn. Vi brukte aldri vognpose i starten. Vi prøvde vell med eldste. Den gang tok posen hele vognen. Så vi brukte i stedet lammeskinn, dyne og ull på baby. Noen ganger hadde vi et ull teppe under dynen.
Med første hadde vi kun vinterdunpose ca hele året, med nr 2 kjøpte vi også inn tynn sommerpose
 
Avhenger av været som er.
Utifra hvordan det har vært i mars de siste årene kan det godt hende det holder med skinn og dyne her samt vindtrekk på toppen, men får se.
Har kjøpt vinterpose på tilbud og har tynnere bilstolpose som kan brukes i vogna og så har uansett det som trengs.
 
I utgangspunktet dyne tenker jeg. Mulig vi kjøper pose i januar og prøver oss frem når han blir født, men ikke det som blir førsteprioritet.
 
Her er mars måned kald, så jeg tenker i utgangspunktet vinterpose. Vi har to til storesøster, fikk en i overskudd når bhg gikk fra utesoving til innesoving, så da overtar lillebror den tykkeste. Har ellers helårsdyne til vogn og vinterpose til bilstol som ikke er like stor og tykk så vi har nok å veksle mellom ved behov.
 
Jeg har også gått mange runder med dette og etter anbefaling fra venner med babyer så kjøpte jeg til slutt en vognpose. De mente det er bedre med en god vognpose så kan heller baby ha på mindre klær
 
Har vinterpose voksi fra tidligere barn. Har kjøpt vårpose til mars baby':)
 
Vi har kjøpt easygrow vårpose med bambus og tenker bruke dette sammen med lammeskinn og evnt ullteppe. Har også kjøpt dundyne til vogn, så vi har mulighet til å bruke det også om det fungerer bedre. mars er som regel mild der vi bor, så vi venter nok med vinterpose til høsten igjen!
 
Sniker
Nyfødte er så kalde av seg at det helt sikkert blir praktisk med vognpose, også for at man slipper å kle på så uendelig mange lag med klær. Uansett får man bruk for vognposen til vinteren igjen, så det er jo garantert ikke et bomkjøp. Men jeg ville hatt en tjukk dundyne og ullteppe til når temperaturen stiger utover våren, og akkurat når det blir avhenger fra hvor man er i landet og det aktuelle året.
Her byttet vi i april det året babyen var født, hadde da lammeskinn, dyne og teppe i starten, og det er lettere å regulere ettersom det er kald og varm om hverandre i løpet av dagen på våren :)
 
Vi har en vognpose i dun som vi tenker å bruke helt i begynnelsen. Så går vi nok over til dyne når det blir litt mildere i været.
 
Her i Trondheim kan vi ha snøstorm enda i mars så vi går for vinterpose...
 
Back
Topp