Markerer dere fastelaven?

Vet ikke om det blir noe. Vi er vel i bilen store deler av dagen regner jeg med.

Ikke gjør vi så mye ut av det vanligvis heller, men kan være vi har boller.

Aldri før markert, men det er fordi min mor alltid sa det bare var en bolle med krem, og det var det. Smakte min første fastelavensbolle for bare et par år siden, og det var absolutt ikke bare en bolle med krem, smakte himmelsk. Håper på å få vite litt mer om hvordan andre feirer, hadde vært koselig for barna å få være med på. :)

Fastelavn!

Og som jeg skrev i en tråd jeg startet om et for et par dager siden, vi pleier spise boller med krem hos mine foreldre

Men jeg snakket så vidt med mamma i går, de passer barnebarn denne vinterferien, og hun bare "åhh, er et på søndag? det forbigår vi i stillhet".

Mao, jeg må bake boller. Vi markerer hjemme med boller med krem, og noen uten krem siden mellomste liker det best, og så lager jeg sikkert deler av deigen som kanelboller for det er godt.

Aldri før markert, men det er fordi min mor alltid sa det bare var en bolle med krem, og det var det. Smakte min første fastelavensbolle for bare et par år siden, og det var absolutt ikke bare en bolle med krem, smakte himmelsk. Håper på å få vite litt mer om hvordan andre feirer, hadde vært koselig for barna å få være med på. :)

Vi lager fastelavn ris helga før fastelavn og lar den pynte bordet hele uka. Så baker vi sammen med ungene på morgenen og tar med oss ferske boller på besøk til besteforeldrene der også min bror og hans barn kommer. Så får vi middag, og har boller med krem, saft og kakao til dessert. En tradisjon jeg setter veldig pris på :)

Vi har ikke gjort det tidligere nei. Men når man bare er to voksene så er liksom ikke slike ting like viktig. Men tenker vi sikkert kommer til å gjøre litt mer av det nå fremmover siden vi nå har en liten minisjef i huset:-)

Ja, her heter det bolledagen. Veldig koselig og alle bakeriene selger forskjellige typer; lakkris, sjokolade, karamell, bringebær, jordbær, andre kokosbolle, irish coffee etc :D

Nei. Jeg er nyoperert. Så om noen skal markere det får det bli de andre i hus gitt :p

Nei, har ikke brukt å markert det. Men blir muligens noen boller

Marker ikke noe særlig, men vi lar ikke en sjanse til å spise boller med masse krem gå i fra oss!

Nei, pleier ikke det.

Har planer om å lage fastelavensboller, men det er det. Vet ikke hva fastelavn er for noe, men en fin unnskyldning til å spise mektige boller :p

Pleier ikke å gjøre det. Har hendt jeg har kjøpt noen sånne fastelavn boller men ikke noe mer enn det. Men nå har jeg fått litt bakedilla så jeg skal bake boller i år :D så får de som vil få krem og de som ikke vil spise de uten

Er vokst opp med fastelavnsboller, eller boller med syltetøy og siktet melis på toppen siden jeg ikke liker krem :hilarious:. De siste årene har jeg eller mannen laget boller og invitert mine foreldre eller noen venner til fastelavnsboller. Har da både krem og vaniljekrem til å ha inni bollene.
I år har mini kommet hjem med fastelavnsris fra barnehagen, så det er første år vi har det i hus

Back
Topp