Mark??? eller tenner???

neognurk

Gift med forumet
Det ser ut som at mange har begynt å jobbe nå. Så stille her. Husker at jeg tittet på september 08 forumet før et år siden og tenkte at det var stille der. Nå skjer det samme her.

Mennnn...spørsmålet mitt... Snuppa har hatt løs mage i tre dager nå. Kommer sånn brun-grønn greie ut. I dag tittet jeg i bleien og det så ut som noe rørte seg i den. Noe hvit med brun hodet. Om det var min fantasi eller om det var det vet jeg ikke helt. Kan det være mark og hva i så fall skal jeg gjøre? Kan man få tak i leger i helga?

Kanskje ringe og spørre på legevakten? Har hørt at hele familjen må behandles med medisin i tablettform eller mikstur. Et annet symptom skal være at det klør i endetarmsåpningen. Lykke til!!

Er det mark må hele familien behandles med kur. Først en tablett, og så en tablett en uke senere for å ta knekken på evnt egg.

Sengetøy, håndklær ol bør helst skiftes og kokvaskes HVER dag, da makk smitter veldig enkelt.

Barn skal ikke bhg/skole før dagen etter påbegynt kur.

Kur fås reseptfritt på apoteket, men når det gjelder barn under ett år må/bør en kontakte lege først.

Ellers er god håndhygiene viktig for å unngå spredning.

Makk kommer gjerne fram på kvelden/natterstid, og det er da det gjerne klør i rompa. Og det er som oftest enkelt å se makken i endetarmsåpningen.

Ser ut som at jeg har bare "sett" marken. Det er visst tennene som plager henne. Trøss alt er det 8 tenner eller noe sånt som kommer nå opp samtidig. men hvor lenge skal den løse magen være??? 4 dagen i dag alt... og feber...

ORIGINAL: cucurs

Ser ut som at jeg har bare "sett" marken. Det er visst tennene som plager henne. Trøss alt er det 8 tenner eller noe sånt som kommer nå opp samtidig. men hvor lenge skal den løse magen være??? 4 dagen i dag alt... og feber...

Fikk  "mark" når jeg leste innlegge ditt.. uff bra det ikke var det da[8D] 

Jeg vet faktisk ikke hvor mange dager det kan vare... men hadde det forsatt over en uke ville jeg ringt helsestasjonen/lege . Viktig at herligheten får i seg masse veske og mat [;)] ( men det vet du sikkert) .

God bedring

Et lite tips når det gjelder småbarnsmark, er å ta vaselin i endetarmen. Da klør det mindre/(marken dør vist i vaselinen) frem til medisinen begynner å vike:) Kan være greit å vite..:)

Back
Topp