Mariussett-pris?

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
imagetransfer.download.jpg

Skal få dette sydd til mini. Både jeg og hun som syr er usikker på pris.
Hva bør pris ligge på tenker du?:) Det er både sokker,lue og genser:)

De fleste jeg kjenner som strikker og selger, tar garnpris ganger 3 :)

Okei, tror hun snakket om 400kr for kun garn...dvs 1200?:)

400,- for bare garnet? Å hei for en pris :P
Men i teorien ja, 1200,-. Kan jo foreslå 1000,- da, siden det "bare" er genser, lue og sokker.

400,- for bare garnet? Å hei for en pris :p
Men i teorien ja, 1200,-. Kan jo foreslå 1000,- da, siden det "bare" er genser, lue og sokker.

Hehe, har null peil på slikt jeg....men var 40kr nøstet eller noe:) Men 1000 er jo iallefall ikke gale å gi tenker jeg..

Hehe, har null peil på slikt jeg....men var 40kr nøstet eller noe:) Men 1000 er jo iallefall ikke gale å gi tenker jeg..

Min mor er på besøk serru, og hun strikker og selger.
Og hun syns det hørtes skrekkelig mye ut. Hun strikket nettopp marius-heldress i babystrørrels med lue, og brukte kun 5 nøster, og mariusgenser og lue i str 1 år og der brukte hun bare 6 nøster.

:)

Min mor er på besøk serru, og hun strikker og selger.
Og hun syns det hørtes skrekkelig mye ut. Hun strikket nettopp marius-heldress i babystrørrels med lue, og brukte kun 5 nøster, og mariusgenser og lue i str 1 år og der brukte hun bare 6 nøster.

:)

Ok, det er mulig det...aner ikke...hun bruker noe dale garn...:) Men er 1000kr for det mye og, eller var det kun garnprisen hun reagerte på?

Ok, det er mulig det...aner ikke...hun bruker noe dale garn...:) Men er 1000kr for det mye og, eller var det kun garnprisen hun reagerte på?

Hun reagerte bare på mengden garn, altså garnprisen. Hun strikket uglegenser, lue og sokker til Theo i dalegarn og jeg betalte ikke mer enn 250 for garnet :)
1000,- er en helt grei pris altså :)

Hun reagerte bare på mengden garn, altså garnprisen. Hun strikket uglegenser, lue og sokker til Theo i dalegarn og jeg betalte ikke mer enn 250 for garnet :)
1000,- er en helt grei pris altså :)

Okei,takk:) Da foreslår jeg 1000kr:)

Når jeg strikker marius bruker jeg smart garn fra sandnes. Det koster 39kr nøstet

Dt går jo noen nøster, selv om str er liten.
Det er jo sokker, lue og genser? Om jeg forstod det rett?
D går 6nøster på genser str 1år. 2nøster på lue. Og sikkert 2 på sokker.

Jeg synes 1000kr høres ut som en grei pris.
Det høres kanskje mye ut. Men det ligger mye jobb bak!
Det er smått og krever presisjon.
Jeg har montert gensere og bruker bare en time på å sy og klippe opp. Så skal alt monteres sammen. Så jeg bruker nok 2 kvelder på det. Ei som er mere dreven enn meg gjør det nok raskere. Men uansett, det er mye jobb

Når jeg strikker marius bruker jeg smart garn fra sandnes. Det koster 39kr nøstet

Dt går jo noen nøster, selv om str er liten.
Det er jo sokker, lue og genser? Om jeg forstod det rett?
D går 6nøster på genser str 1år. 2nøster på lue. Og sikkert 2 på sokker.

Jeg synes 1000kr høres ut som en grei pris.
Det høres kanskje mye ut. Men det ligger mye jobb bak!
Det er smått og krever presisjon.
Jeg har montert gensere og bruker bare en time på å sy og klippe opp. Så skal alt monteres sammen. Så jeg bruker nok 2 kvelder på det. Ei som er mere dreven enn meg gjør det nok raskere. Men uansett, det er mye jobb

Min mor har akkurat strikket genser og lue i mariusmønster str.1år..og hun brukte 6 nøster totalt.
Rart at det er så stor forskjell :S

Min mor har akkurat strikket genser og lue i mariusmønster str.1år..og hun brukte 6 nøster totalt.
Rart at det er så stor forskjell :S

Jeg leste utifra mariusboka.
Det kan være at det er nok rester etter genseren til en lue;)

Det står 400gram marine, 50 gram naturhvit, 50g rød på mariusgenser str 1år. Den man monterer.
Så står det på lue 1årn 50 gram marine og 50g hvit.

Jeg leste utifra mariusboka.
Det kan være at det er nok rester etter genseren til en lue;)

Det står 400gram marine, 50 gram naturhvit, 50g rød på mariusgenser str 1år. Den man monterer.
Så står det på lue 1årn 50 gram marine og 50g hvit.

Må korrigerr meg selv.
Den lua jeg skrev opp var sisu

Men i smart så blir d 50gr marine, 50gr rødt og en rest natur.

Vi er heldige.
Har både to delt sett med bukse,genser,lue og lester.
Og en heldress med lue som vi har fått :)

Men må du bruke orginalgarnet? Sitter i strikker marius nå og bruker garn fra europris til halve prisen av orginal garnet, ikke noe dårligere denne enn den mariusgenseren jeg strikket i orginalgarnet! Bare et lite tips!

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Strikking er så underbetalt :( Men garnpris x3 høres fornuftig ut. og er en gjenganger i de fleste lignende diskusjoner . Så 1000-1200 kr hadde jeg syns var verdt det, både om jeg var kjøper og selger :)

Vi ble enige om 1000kr for mariussettet:)
I tilegg har jeg bestilt 2par strikka converse<3<3

Back
Topp