Marius genser til jente

Ja det syns jeg :)

Her driver mormor å strikker en ulldress i marius mønster til snuppa :)

Men jeg har valgt litt utradisjonelle farger til den. Men hun kunne hatt blå ja.

ja[:)]
begge unga her fikk hver sine gensere som ble flittig brukt, nå er det kun jentungen som har,skulle ønske jeg hadde til gutten også

Ja selvfølgelig! I møsterbladene er det både gutter og jenter, damer og herrer som er avbildet med de!! Synes de er kjempeflotte[:D]

ORIGINAL: Marlu

hva synes du selv?

Jeg hadde ikke tenkt over det en gang....

Jeg syns hun kan gå med det, og hun er kjempesøt i de fargene[:)]
Nå er jeg ekstremt lite glad i rosa, og har ofte kledd hun i blått.
Men visste liksom ikke om marius-klær kanskje bare er for gutter...[&:] og vil ikke kle hun slik hvis det rett og slett bare er teit.

Øøøhh ... jaaaa ... selvfølgelig kan jenter bruke det

ORIGINAL: *Fru H*

Jeg skjønner ikke hvorfor folk er så utrolig opptatt av om ting er for jentete eller for guttete?
Om dere synes maruisgenser er fint - hvorfor ikke?

Amen!

Her har snuppa marius genser. Men ikke i de tradisjonelle fargene da.. Jeg valgte hvit som hovedfarge og mørk lilla på mønsteret[:)] Ble kjempefint[:D][:D]

Jeg skjønner ikke hvorfor folk er så utrolig opptatt av om ting er for jentete eller for guttete?
Om dere synes maruisgenser er fint - hvorfor ikke?

Jeg er ikke så opptatt av det, tvert imot. Kler ofte jenta min i blå klær, og gutten min er ofte kledd i rødt.
Men visste ikke om marius gensre/klær er helt typiske gutteklær, og at jeg var litt dum som kledde henne i slikt.

Det er bare teit om voksne mennesker gjør det teit [;)]

Jada[;)]

Trenger da virkelig ikke starte en diskusjon om det[:)][;)]

Ja det er klart hun kan =) Jeg strikker til gutten min nå i grå med offwhite mønster på. Tenkte å strikke en til babyen også, og om vi får jente bytter jeg det offwhite med rosa [:)]

Frøkna her har Mariusdress (tror desverre den er for liten nå) og storebror har Mariusgenser. Begge i tradisjonelle farger.

Jenta mi har mariusgenser i tradisjonelle farger, synes de er kjempefine jeg[:)]

Det er bare teit om voksne mennesker gjør det teit [;)]

Og amen til den [:)]

[:D]Jeg hadde mariusgenser i BLÅ da jeg var liten ,for ca 35 år siden! Da var jeg 5 år ,og elsket genseren min. Hadde blå mariuslue også. 

Absolutt, jenta mi har 2 stk
1 av de har rød som grunnfarge og den andre har svart. Den røde har vanlig rett mariusmønster, som denne her:

mens den svarte er strikket slik at mønstret går i litt mer bue, noe som er et "jentemønster" som denne her:

Back
Topp