Marikken, Emil og Pippi

Nr3påvei

Forelsket i forumet
Datteren min har funnet fram de gamle filmene. Er ikke sånn som barne-Tv er nå :-) En er konstant full, barna danser nakne, de voksne banner. Emil blir full da han finner gammel vin. Er ganske morsomt å se :-) Andre som savner de gamle filmene :-)

kan trygt si det
her så elsker ungene å se på Emil, Pippe og Madicken(vi ser den med svensk talle)'Mye av det som går på barnetv gidder de ikke å se på
Så her ble det til at vi kjøpte den dvd pakken med astri lindgren filmene

Savner de ikke, jeg får min ukentlige dose astrid lindgren og vel så det. Det er veldig gode og morsomme filmer.

det vittige er at for ikke lenge siden så jeg på en dokumentar om "skippy - the bush kangaroo"... Og Sverige ville ikke kjøpe og sende serien den gangen, fordi de mente at barn ville få vrangforestillinger om "levende" dyr... Dyr hadde ikke de egenskapene som Skippy hadde nemlig, mente svenskene..

Men ei jente som kan løfte en hest, og en gutt som blir full på kirsebær - DET er helt ok!!

Dollface skrev:
det vittige er at for ikke lenge siden så jeg på en dokumentar om "skippy - the bush kangaroo"... Og Sverige ville ikke kjøpe og sende serien den gangen, fordi de mente at barn ville få vrangforestillinger om "levende" dyr... Dyr hadde ikke de egenskapene som Skippy hadde nemlig, mente svenskene..

Men ei jente som kan løfte en hest, og en gutt som blir full på kirsebær - DET er helt ok!!

må ikke glemme da emil heiste ida opp i flaggstanga. :p

De filmene er så koselige ;) Datteren min på snart 5 har aldri vært glad i tegnefilmer, så hun elsker disse. Kamilla og tyven var også spennende synes hun. Trodde kanskje den var litt skummel, men hun synes ikke det.

De er såå koselige de filmene har kjøpt inn noen av de, for har de ikke på dvd

Back
Topp