Tovvar
Glad i forumet
ORIGINAL: Vand
ORIGINAL: Tovvar
ORIGINAL: Vand
ORIGINAL: Reinbue
Men hun er jo ikke bare berømt. Hun har jo vokst opp her. Hun har jo hele sitt nettverk her, har lært seg språket helt flytende, og føler at Norge er sitt hjem. Jeg syns det er mange som kunne blitt sendt tilbake mot at hun skal få bli.
Men det er jo en helt annen sak! Da blir jo ikke spørsmålet bare om HUN burde få bli eller ikke, men alle i hennes situasjon! [;)]
UDI og norsk asylpolitikk jobber aaaaltfor sakte og det er en skam at mennesker som har sitt eget nettverk her i norge må reise hjem. Spesielt er dette ett sårt tema når det gjelder barn!
I tillegg så har ikke asylanter samme rett til Norskopplæring og jobb som innvandrere som har fått godkjent opphold. Dermed sitter mange asylanter i årevis og ikke lærer seg ett ord norsk - og har lite innhold i hverdagen = kriminalitet.
Nei, dette er veldig komplekst! Men så lenge reglene er slik, så kan ikke hun få spesialbehandling!
Jo, asylsøkere har rett på norsk læring- men ikkje dublinere!!!! Så de som er int. lærer norsk om de vil!!!
Personlig så synes eg meir synbd på de som blir sendt ut av landet, uten noen spes. ressurser, som kanskje blir stående på "bar bakke!!!! Men denne jenta har jo verfall vist at ho e ressurs sterk, og har muligens et bedre utgangspunkt en mange andre som blir sendt ut av landet!!!
Du har helt rett, formulerte meg feil! [;)] Dublinere har ikke rett på opplæring, og desverre er det veldig mange av de rundt omkring[;)]
Min oppfattning er motsatt- ikkje sånn kjempe mange dublinere lenger!!! Dessuten kan ein også få saken sin omgjort til normalsak, fra dubliner sak[;)]