marias dagbok

Latina20

Forelsket i forumet
tenkte å starte med et dagbok jeg også...

mitt navn er Maria og er 20 år. Jeg har nettopp flyttet med kjæresten min og vi planlegger å kjøpe leilighet. Jeg studerer reiseliv og jobber på mc donalds og rica hotel ved siden av....

Å bli gravid var ikke noe vi helt planlagt, men var ikke uplanlagt heller.. vi hadde lyst på barn men var usikker siden jeg går på skole og er ikke ferdig med utdanningen. jeg sluttet med p.pillene og han med kondomene. så vi lot bare ting gå sing gang og vips jeg ble gravid første gang vi hadde sex uten beskyttelse.

Jeg fant ut om graviditeten noen par uker før vi skulle på ferie til hjemlandet, vi er begge fra den dominikanske republikk. Moren min har alltid vært streng og jeg var livredd for å fortelle henne dette... for sist gang jeg ble gravid så tvang hun meg til å ta abort, men da var jeg selvfølgelig 16 år.. jeg fortalte henne dagen før vi alle skulle reise, for familien hans og min skulle også ditt. jeg fikk sjokk at hun tok det så pent og ble faktisk glad.. nå gleder hun seg til å bli bestemor.

hittil i svangerskapet har alt gått bra:) jeg har vørt på privat UL og der viste det at vi venter ei vakker lita jente.. vi har diskutert en del navn, men vi har ikke bestemt oss...

Grattis med dagbok. [:D]

Det var godt å høre at nyheten ble tatt så godt i mot denne gangen. Er nok litt lettere for deg også når du får støtte fra foreldrene dine. Det trenger man egentlig samme hvor gammel man blir!

Lykke til med resten av graviditeten og dagboken din!

Så bra ho tok det fint denne gongen=) Eg har snakka med både mamma og pappa om venninner som har blitt pressa til abort av foreldra sine, og dei syntes det var like sjokkerande som meg, så slik viste eg dei uansett aldri ville reagere:) Abort er jo noko ein gjer når ein ikkje ser nokon anna utveg, og føler ein ikkje har noko anna valg.. Men kjempebra du ville beholde denne gongen;)

Back
Topp